Wystawiany:
- Wystawa monograficzna w Muzeum Narodowym w Warszawie, XII 1981 - I 1982 r. (katalog: Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960, nr kat. II/13)- Galeria w Willi Struvego, wystawa monograficzna "Marek Włodarski. W stulecie urodzin", 2003"Włodarski próbował z jednej strony sił na polu kompozycji tematycznych, a z drugiej tworzył obrazy bezprzedmiotowe. Operował w nich czasami kształtem kanciastym i ostrym, jak gdyby inspirowanym przez kubizm, znacznie jednak częściej i - z upływem lat coraz bardziej - formą rozluźnioną i płynną, wypełnioną szeroko kładzionym kolorem o bogatej orkiestracji tonalnej. W szczególności w obrazach z ostatnich lat życia artysta osiągnął prawdziwe mistrzostwo w równoważeniu elementów formy i koloru i nasycaniu ich pierwiastkiem poetyckim o lirycznym, niekiedy nostalgicznym, niekiedy zaś wręcz dramatycznym brzmieniu" (Jerzy Zanoziński).
olej, gwasz na papierze,
29,2 x 42,3 cm,
sygnowany p.d. "Włodarski 954"
Wystawiany:
- Wystawa monograficzna w Muzeum Narodowym w Warszawie, XII 1981 - I 1982 r. (katalog: Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960, nr kat. II/13)- Galeria w Willi Struvego, wystawa monograficzna "Marek Włodarski. W stulecie urodzin", 2003"Włodarski próbował z jednej strony sił na polu kompozycji tematycznych, a z drugiej tworzył obrazy bezprzedmiotowe. Operował w nich czasami kształtem kanciastym i ostrym, jak gdyby inspirowanym przez kubizm, znacznie jednak częściej i - z upływem lat coraz bardziej - formą rozluźnioną i płynną, wypełnioną szeroko kładzionym kolorem o bogatej orkiestracji tonalnej. W szczególności w obrazach z ostatnich lat życia artysta osiągnął prawdziwe mistrzostwo w równoważeniu elementów formy i koloru i nasycaniu ich pierwiastkiem poetyckim o lirycznym, niekiedy nostalgicznym, niekiedy zaś wręcz dramatycznym brzmieniu" (Jerzy Zanoziński).