Wystawiany i reprodukowany: - "Czterej Mistrzowie i ich pracownie. Malarstwo i rysunek ze zbiorów Muzeum ASP w Krakowie". Kraków 2007, w katalogu wystawy s. 116. - w katalogu ouevre artysty nr 401 oraz il. s. 355.
"?Na początku XXI wieku ten wybitny artysta może być lepiej zauważony. [?] Siła dzieł artysty emanowała szczególnie w dwóch ważnych okresach twórczości: działaniach grupy Wprost w latach 1966-1986 i aktywności w kulturze niezależnej w latach osiemdziesiątych. Ponadto Grzywacz był kimś, kto w stałej postawie badawczo-artystycznej doszedł do ważnych rezultatów w formie przynajmniej kilkunastu niepowtarzalnych dzieł-ikon - obrazów, które już wryły się w naszą świadomość jako podwójne świadectwa: wydarzeń danych chwil oraz ludzkich losów w ogóle" (Andrzej Kostołowski w katalogu wystawy monograficznej, Kraków 2009, s. 295-296).
olej na płótnie,
63 x 93 cm,
sygnowany l.d. "Zbylut 98" oraz na odwrocie: "Zbylut GRZYWACZ /CZERWONY DOM (ZAZDROŚĆ) /1998 63 x 93 cm"
Z pracowni artysty.
Wystawiany i reprodukowany: - "Czterej Mistrzowie i ich pracownie. Malarstwo i rysunek ze zbiorów Muzeum ASP w Krakowie". Kraków 2007, w katalogu wystawy s. 116. - w katalogu ouevre artysty nr 401 oraz il. s. 355.
"?Na początku XXI wieku ten wybitny artysta może być lepiej zauważony. [?] Siła dzieł artysty emanowała szczególnie w dwóch ważnych okresach twórczości: działaniach grupy Wprost w latach 1966-1986 i aktywności w kulturze niezależnej w latach osiemdziesiątych. Ponadto Grzywacz był kimś, kto w stałej postawie badawczo-artystycznej doszedł do ważnych rezultatów w formie przynajmniej kilkunastu niepowtarzalnych dzieł-ikon - obrazów, które już wryły się w naszą świadomość jako podwójne świadectwa: wydarzeń danych chwil oraz ludzkich losów w ogóle" (Andrzej Kostołowski w katalogu wystawy monograficznej, Kraków 2009, s. 295-296).