Studia artystyczne odbył w latach 1900-04 w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Mehoffera, T. Axentowicza i S. Wyspiańskiego. Przyjaciel Ślewińskiego i członek grupy "Ekspresjoniści Polscy" oraz "Rytm". W swojej twórczości nawiązywał do rozwiązań formistów i nowego klasycyzmu a także do dekoracyjnego stylu Matisse'a. Częstym tematem w jego twórczości były martwe natury, w których w przemyślany sposób prezentował układ przedmiotów oraz ich kolorystyczną głębię. Bliskie stylistycznie martwe natury eksponowane były na monograficznej wystawie artysty, jaka odbyła się w 1982 r. w Muzeum Narodowym w Warszawie (kat. I/84, il. XI, kat. I/91, il. XII).
Obraz wystawiany: Tymon Niesiołowski, wystawa monograficzna, Muzeum Okręgowe w Toruniu, pa¼dziernik-grudzień 2005
Opisany: Katalog wystawy monograficznej "Tymon Niesiołowski", Muzeum Okręgowe w Toruniu, 2005, s.151, poz. 740; pt. "Czerwone kwiaty w glinianym wazonie
olej, płótno; 61 x 50,2 cm
sygn. p.d. Tymon
Na odwrocie fragment obrazu "Arlekin z harmonią"
Studia artystyczne odbył w latach 1900-04 w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Mehoffera, T. Axentowicza i S. Wyspiańskiego. Przyjaciel Ślewińskiego i członek grupy "Ekspresjoniści Polscy" oraz "Rytm". W swojej twórczości nawiązywał do rozwiązań formistów i nowego klasycyzmu a także do dekoracyjnego stylu Matisse'a. Częstym tematem w jego twórczości były martwe natury, w których w przemyślany sposób prezentował układ przedmiotów oraz ich kolorystyczną głębię. Bliskie stylistycznie martwe natury eksponowane były na monograficznej wystawie artysty, jaka odbyła się w 1982 r. w Muzeum Narodowym w Warszawie (kat. I/84, il. XI, kat. I/91, il. XII).
Obraz wystawiany: Tymon Niesiołowski, wystawa monograficzna, Muzeum Okręgowe w Toruniu, pa¼dziernik-grudzień 2005
Opisany: Katalog wystawy monograficznej "Tymon Niesiołowski", Muzeum Okręgowe w Toruniu, 2005, s.151, poz. 740; pt. "Czerwone kwiaty w glinianym wazonie