Malarz urodzony w Komborni w Krośnieńskiem. Malował i rysował już przed wojną, mając za sobą naukę malarstwa i rysunku u Jana N. Daszkiewicza w Zakładzie Wychowawczym Księży Michalitów w Miejscu Piastowym koło Krosna. Od 1945 r. aż do śmierci mieszkał i tworzył w Paryżu. Razem z żoną, Eleonorą Reinhold-Ekiert (1905-1984), także malarką, zamieszkiwał na paryskim Montmartre. Studiował w École Nationale Superieur des Beaux Arts u profesora Narbonne (1945-1949) i w Académie d’André Lhote (1949-1951). Studia w tej drugiej szkole wiązały się z nauką kubizmu. Poza tym na jego twórczość paryską miał duży wpły francuski koloryzm. Malował pejzaże, kompozycje figuratywne i abstrakcyjne.

69
Jan EKIERT (1907-1993)

CZERWONA LOŻA, po 1949

olej na tekturze, 22 x 16 cm, sygnowany l.d. "Ekiert", na odwrocie odręcznie
"La loge rouge / Ekiert".
Od 1948 r. wystawiał często w Paryżu, m.in. w klubie Les Relations Intellectuelles Internationales, w Salon d’Hiver, Salon National des Beaux Arts, a od 1956 r. także w Brukseli, Rzymie i Jerozolimie. W 1961 r. otrzymał nagrodę plastyczną paryskiej "Kultury". W latach 80. wystawy w Sanoku, Krośnie i Rzeszowie. W Polsce jego prace posiadają: Muzeum Podkarpackie w Krośnie (prace z okresu komborskiego), Muzeum okręgowe w Rzeszowie (prace z okresu komborskiego i paryskiego) i Muzeum Historyczne w Sanoku (prace z okresu komborskiego i paryskiego).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz urodzony w Komborni w Krośnieńskiem. Malował i rysował już przed wojną, mając za sobą naukę malarstwa i rysunku u Jana N. Daszkiewicza w Zakładzie Wychowawczym Księży Michalitów w Miejscu Piastowym koło Krosna. Od 1945 r. aż do śmierci mieszkał i tworzył w Paryżu. Razem z żoną, Eleonorą Reinhold-Ekiert (1905-1984), także malarką, zamieszkiwał na paryskim Montmartre. Studiował w École Nationale Superieur des Beaux Arts u profesora Narbonne (1945-1949) i w Académie d’André Lhote (1949-1951). Studia w tej drugiej szkole wiązały się z nauką kubizmu. Poza tym na jego twórczość paryską miał duży wpły francuski koloryzm. Malował pejzaże, kompozycje figuratywne i abstrakcyjne.