Proweniencja:
kolekcja prywatna, Włochy
Stan zachowania:
niewielkie odpryski warstwy malarskiej
Impastowe, szerokie pociągnięcia pędzla dodają kompozycji ekspresji. Artysta zdecydował się na dość wąską paletę barw, z dominacją brązów, ochry i burgundu, przez co znakomicie wydobył nastrój melancholii i wyciszenia. Prezentowany obraz doskonale pokazuje rozmiłowanie w kolorze, skupienie na barwie i swobodę faktury dzieła. Jako jeden z założycieli grupy artystycznej "Zwornik" i absolwent m. in. paryskiej uczelni, Schinagel odważnie czerpał z postimpresjonizmu. Chętnie sięgał po motyw martwej natury. Dekoracyjny, światłocieniowy modelunek na obrazie "Czerwona księga", warty jest zauważenia.
olej, płótno; 54,5 x 47 cm;
sygn. p. d.: Schinagel;
na odwrocie:
- napis: 385 / 526
- napis na krośnie: Le livre / rouge / Schinagel (ołówkiem) oraz 84 (kredką)
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Włochy
Stan zachowania:
niewielkie odpryski warstwy malarskiej
Impastowe, szerokie pociągnięcia pędzla dodają kompozycji ekspresji. Artysta zdecydował się na dość wąską paletę barw, z dominacją brązów, ochry i burgundu, przez co znakomicie wydobył nastrój melancholii i wyciszenia. Prezentowany obraz doskonale pokazuje rozmiłowanie w kolorze, skupienie na barwie i swobodę faktury dzieła. Jako jeden z założycieli grupy artystycznej "Zwornik" i absolwent m. in. paryskiej uczelni, Schinagel odważnie czerpał z postimpresjonizmu. Chętnie sięgał po motyw martwej natury. Dekoracyjny, światłocieniowy modelunek na obrazie "Czerwona księga", warty jest zauważenia.