Malarstwo studiował w latach 1891-1895 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Leona Wyczółkowskiego, potem w 1903 monachijskiej Akademii u Antona Azbégo, w latach 1904-1907 w Akademii wiedeńskiej u Kazimierza Pochwalskiego a później w paryskich Académie Willi i Académie Colarossi. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Grupy "Zero", Grupy "Dziesięciu", Powszechnego Związku Artystów Polskich Niezależnych, oraz wiedeńskiej Secesji. Malował przede wszystkim utrzymane w kameralnym nastroju portrety kobiece i kompozycje kwiatowe. W latach wcześniejszych malował pejzaże oraz widoki z Włoch i Paryża.
Szkice pięciu czerpaków na wodę. Stojący pośrodku został przez artystę bardziej dopracowany, starannie wystudiowany. W górnej partii widoczny brzeg długiej spódnicy i para trzewików kobiecych.
Ołówek, papier; 25 x 17,2 cm
Sygnowany śr., p. d.: AK, p. g.: 5
Na odwrocie ołówkiem 100-
Malarstwo studiował w latach 1891-1895 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Leona Wyczółkowskiego, potem w 1903 monachijskiej Akademii u Antona Azbégo, w latach 1904-1907 w Akademii wiedeńskiej u Kazimierza Pochwalskiego a później w paryskich Académie Willi i Académie Colarossi. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Grupy "Zero", Grupy "Dziesięciu", Powszechnego Związku Artystów Polskich Niezależnych, oraz wiedeńskiej Secesji. Malował przede wszystkim utrzymane w kameralnym nastroju portrety kobiece i kompozycje kwiatowe. W latach wcześniejszych malował pejzaże oraz widoki z Włoch i Paryża.
Szkice pięciu czerpaków na wodę. Stojący pośrodku został przez artystę bardziej dopracowany, starannie wystudiowany. W górnej partii widoczny brzeg długiej spódnicy i para trzewików kobiecych.