Studiował w krakowskiej ASP. Około roku 1957 zerwał z malarstwem realistycznym, malując aluzyjne wnętrza i wypełniając je swoiście traktowanymi " przedmiotami". Z biegiem czasu owe przedmioty oscylują ku zespołom płaskich, graficznych znaków eksponowanych kontrastowo na jasnych lub ciemnych tłach. Prezentowany obraz jest przykładem dojrzałej twórczości artysty. Interpretacja znaczeń zawartych w znakach-piktogramach Tarasina bywa różnorodna, od sugerowania, iż realne przedmioty zyskują w jego obrazach kaligraficzny zapis, aż po pogląd, że malarstwo artysty odzwierciedla ukryty porządek natury i bliskie jest metafizyce. Artysta w swych dziełach pokazuje iż abstrakcja to odrealniona rzeczywistość.

55
Jan TARASIN (1926 Kalisz - 2009 Warszawa)

Czekanie III, 1999

Olej, płótno;
114,5 x 146 cm
Sygn. p.d. Jan Tarasin 99
Na odwrocie: Jan Tarasin 1999/ "CZEKANIE III"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w krakowskiej ASP. Około roku 1957 zerwał z malarstwem realistycznym, malując aluzyjne wnętrza i wypełniając je swoiście traktowanymi " przedmiotami". Z biegiem czasu owe przedmioty oscylują ku zespołom płaskich, graficznych znaków eksponowanych kontrastowo na jasnych lub ciemnych tłach. Prezentowany obraz jest przykładem dojrzałej twórczości artysty. Interpretacja znaczeń zawartych w znakach-piktogramach Tarasina bywa różnorodna, od sugerowania, iż realne przedmioty zyskują w jego obrazach kaligraficzny zapis, aż po pogląd, że malarstwo artysty odzwierciedla ukryty porządek natury i bliskie jest metafizyce. Artysta w swych dziełach pokazuje iż abstrakcja to odrealniona rzeczywistość.