„Niesłabnące zainteresowanie nabywców dziełami malarza sprawia, że staje się on postacią coraz lepiej znaną wszystkim zainteresowanym sztuką”. (Liliana Giełdon, Monika Jankiewicz-Brzostowska, „Nad ciepłym morzem Feliks Michał Wygrzywalski”, Centralne Muzeum Morskie w Gdańsku, Gdańsk 2013, str. 8).
"Wygrzywalski w swojej twórczości stosował bogatą, żywą gamę barwną. Jego obrazy charakteryzują się wybitnymi walorami dekoracyjnymi. Był niezwykle wszechstronnym oraz płodnym twórcą, cenionym przez krytyków jeszcze za życia. Jego nietuzinkowa postać i imponujący dorobek jest znaczący dla polskiej sztuki. „Nie wszystkie studia z natury Feliksa Michała Wygrzywalskiego są starannie przemyślane i dopracowane w szczegółach. Czasami artysta tworzył je „na gorąco”, zapewne z myślą, że posłużą mu jako wzór dla przyszłych kompozycji” (L. Giełdon, M. Jankiewicz-Brzostowska, str. 14).

44
Feliks Michał WYGRZYWALSKI (1875 - 1944)

Czartowskie skały

olej, sklejka, 21 × 29 cm w świetle oprawy
sygn. i dat. w p. d.: „F.M.Wygrzywalski 1910/Czartowskie skały”

Zobacz katalog

Sopocki Dom Aukcyjny

Aukcja Dzieł Sztuki

23.11.2024

16:00

Cena wywoławcza: 12 000 zł
Estymacja: 15 000 - 18 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

„Niesłabnące zainteresowanie nabywców dziełami malarza sprawia, że staje się on postacią coraz lepiej znaną wszystkim zainteresowanym sztuką”. (Liliana Giełdon, Monika Jankiewicz-Brzostowska, „Nad ciepłym morzem Feliks Michał Wygrzywalski”, Centralne Muzeum Morskie w Gdańsku, Gdańsk 2013, str. 8).
"Wygrzywalski w swojej twórczości stosował bogatą, żywą gamę barwną. Jego obrazy charakteryzują się wybitnymi walorami dekoracyjnymi. Był niezwykle wszechstronnym oraz płodnym twórcą, cenionym przez krytyków jeszcze za życia. Jego nietuzinkowa postać i imponujący dorobek jest znaczący dla polskiej sztuki. „Nie wszystkie studia z natury Feliksa Michała Wygrzywalskiego są starannie przemyślane i dopracowane w szczegółach. Czasami artysta tworzył je „na gorąco”, zapewne z myślą, że posłużą mu jako wzór dla przyszłych kompozycji” (L. Giełdon, M. Jankiewicz-Brzostowska, str. 14).