Malarz, literat, syn Jacka. W 1910 wyjechał do Wiednia, gdzie studiował filozofię, architekturę i agronomię. Kulturalna atmosfera ówczesnego Wiednia niewątpliwie wpłynęła na ukształtowanie się artystycznych zainteresowań Rafała. Szczególną inspiracją miało się okazać malarstwo Ferdynanda Hodlera i Egona Schielego. Po powrocie do kraju w 1915 często bywał w Zakopanem, gdzie osiadł na stałe w 1917 i gdzie mieszkał do wybuchu 2 wojny światowej, aktywnie uczestnicząc w tamtejszym życiu artystycznym. W 1930 odwiedził Francję. W roku 1939 przez Słowację i Węgry przedarł się do Francji, skąd przez Portugalię, Brazylię dotarł do USA, a stamtąd do Kanady, gdzie zamieszkał na stałe. Polskę odwiedził w 1959. Był członkiem Rytmu i Towarzystwa Sztuka Podhalańska, dużo wystawiał w kraju i za granicą. Malował najchętniej pejzaże górskie, wiele miejsca poświęcił pejzażom przemysłowym, interesowała go tematyka sportowa. Jego prace, utrzymane w jasnej kolorystyce, cechuje syntetyczne, zrytmizowane budowanie przestrzeni i nawiązująca do wiedeńskiej moderny dekoracyjność.
akwarela, tektura, 70 x 51 cm
sygn. l.d.: Rafał Malczewski
Stan zachowania: w prawym dolnym narożniku i w środku obrazu tektura pęknięta.
Na odwrocie na narożniku ramy naklejka: Muzeum Narodowe / w Warszawie / (długopisem)
p163/06.
Obraz był eksponowany na wystawie "Rafał Malczewski i mit Zakopanego", kwiecień 2006 - lipiec 2007.
Malarz, literat, syn Jacka. W 1910 wyjechał do Wiednia, gdzie studiował filozofię, architekturę i agronomię. Kulturalna atmosfera ówczesnego Wiednia niewątpliwie wpłynęła na ukształtowanie się artystycznych zainteresowań Rafała. Szczególną inspiracją miało się okazać malarstwo Ferdynanda Hodlera i Egona Schielego. Po powrocie do kraju w 1915 często bywał w Zakopanem, gdzie osiadł na stałe w 1917 i gdzie mieszkał do wybuchu 2 wojny światowej, aktywnie uczestnicząc w tamtejszym życiu artystycznym. W 1930 odwiedził Francję. W roku 1939 przez Słowację i Węgry przedarł się do Francji, skąd przez Portugalię, Brazylię dotarł do USA, a stamtąd do Kanady, gdzie zamieszkał na stałe. Polskę odwiedził w 1959. Był członkiem Rytmu i Towarzystwa Sztuka Podhalańska, dużo wystawiał w kraju i za granicą. Malował najchętniej pejzaże górskie, wiele miejsca poświęcił pejzażom przemysłowym, interesowała go tematyka sportowa. Jego prace, utrzymane w jasnej kolorystyce, cechuje syntetyczne, zrytmizowane budowanie przestrzeni i nawiązująca do wiedeńskiej moderny dekoracyjność.