Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków

Stan zachowania:
ubytki tektury w prawym górnym rogu, niewielkie ubytki ramy

„Ogromna wrażliwość na piękno natury, umiłowanie tej natury, panteistyczne przywiązanie się do niej i zrozumienie jej tajemnic, ustosunkowanie się do niej poetyckie i pełne jakiegoś zbożnego zachwycenia, świetna obserwacja i zdolność przeżywania nastroju, jakich tyle nastręcza przyroda w każdej godzinie dnia, wszystko to złoży się na pełną dojrzałej męskości twórczość, świadomą już swych celów i środków”
Artur Schroeder

Wybitny uczeń Jana Stanisławskiego i przedstawiciel krakowskiej szkoły pejzażowej. Entuzjasta piękna przyrody, barwy i światła, które tworzyły kanon jego twórczości. W sposobie malowania wyczuwalna była wrażliwość artysty na kolorystyczną różnorodność pejzażu. Oferowany „Czarny Staw Gąsienicowy” stanowi doskonały przykład charakterystycznego stylu artysty. Namalowana na tekturze kompozycja, wskazuje na powstanie dzieła w drugim etapie twórczości Kamockiego.

14
Stanisław KAMOCKI (1875 - 1944)

Czarny Staw Gąsienicowy

olej, tektura; 34,5 x 50,5 cm;
sygn. i opisany na odwrocie: "S. KAMOCKI / "CZARNY STAW / GĄSIENICOWY”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków

Stan zachowania:
ubytki tektury w prawym górnym rogu, niewielkie ubytki ramy

„Ogromna wrażliwość na piękno natury, umiłowanie tej natury, panteistyczne przywiązanie się do niej i zrozumienie jej tajemnic, ustosunkowanie się do niej poetyckie i pełne jakiegoś zbożnego zachwycenia, świetna obserwacja i zdolność przeżywania nastroju, jakich tyle nastręcza przyroda w każdej godzinie dnia, wszystko to złoży się na pełną dojrzałej męskości twórczość, świadomą już swych celów i środków”
Artur Schroeder

Wybitny uczeń Jana Stanisławskiego i przedstawiciel krakowskiej szkoły pejzażowej. Entuzjasta piękna przyrody, barwy i światła, które tworzyły kanon jego twórczości. W sposobie malowania wyczuwalna była wrażliwość artysty na kolorystyczną różnorodność pejzażu. Oferowany „Czarny Staw Gąsienicowy” stanowi doskonały przykład charakterystycznego stylu artysty. Namalowana na tekturze kompozycja, wskazuje na powstanie dzieła w drugim etapie twórczości Kamockiego.