Wystawiany: Martyna Borowiecka. Nadczułe, Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki czasu” w Toruniu, lipiec-wrzesień 2024 reprodukowany w katalogu wystawy: s. 26-27.
Martyna Borowiecka (1989, Kielce) absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Krakowie. Od 2019 posiada tytuł doktory. W ramach cyklu "Tool Cycle: New visualisations for activated bodies" zrealizowała performance "Patronki. “Głębokie cienie kładą się leniwie, otulając wszystko dookoła mnie" ("Patronki. Deep shadows fall lazily, enveloping everything around me”) w Foco Gallery w Lizbonie oraz Goyki 3 Art Inkubator w Sopocie (2021). Uczestniczka Triennale Malarstwa w Kownie na Litwie (2024) oraz 18. Przeglądu Sztuki SURVIVAL "Wasteland" (2020). Rezydentka Pienkow Art Residency (2018). W 2017 pełniła funkcję co-teacher podczas International Summer Academy w Salzburgu. Laureatka wielu nagród i stypendiów między innymi: nagroda im. Jana Matejki, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dwukrotna laureatka Grand Prix w konkursie "Przedwiośnie" (2014), (2019) oraz VII Triennale z Martwą Naturą (2015) oraz Nagrody Równorzędnej przyznanej w I Biennale Lubelska Wiosna (2021). Do 2020 roku organizowała wydarzenia artystyczne w budynku Telkom Telos w Krakowie. Pracuje w Krakowie i Wieliczce.
"Bohaterkami moich obrazów stają się konkretne postaci. Zapamiętane z czytanych w dzieciństwie bajek, przestudiowanych w dojrzałym życiu książek czy obejrzanych przeze mnie filmów. Z odmętów pamięci, jak popkulturowe powidoki, wykluły się konkretne One. Wybrane, jak archetypy reprezentują wyjątkowe wartości, stany, wspomnienia minionych wydarzeń. Czasu, który nakreślił kolejno rys każdej z nich. Są wynikiem nadczułych historii sklejonych z drobnych elementów będących składową kolaży." Martyna Borowiecka
Wystawy indywidualne:
„Nadczułe” Centrum Sztuki Współczesnej ZNAKI CZASU, Toruń (2024),
„Każdy dzień tonę” Wanda Gallery, Warszawa (2023),
„A little drop of poison”, Shefter Gallery, Kraków (2022),
„Pearl Earring, Tear Drop (stuffy sweet)”, Pilipczuk Gallery, Kopenhaga (2020).
Wystawy zbiorowe:
„Nostalgia. Poszukiwanie gasnących gwiazd, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków, , 25.04 – 14.09.2025
„Bujność. Sztuka kobiet w XXI wieku”, wystawa organizowana w ramach polskiej prezydencji w EU i kuratorowana przez Dorotę Monkiewicz, Muzeum Sztuki Mołdawii w Kiszyniowie, Mołdawia, 05.04 – 01.06.2025
„The New Art Generation” organizowana w ramach polskiej prezydencji w EU i kuratorowana przez Krzysztofa Stanisławskiego, Art Academy of Latvia w Rydze, Łotwa, 28.03. – 17.04.2025
„Girls + Eggs”, Duke Hall Gallery of Fine Arts, Virginia (2024)
The Art Gallery of the College of Staten Island, Nowy Jork (2022)
„Listy do R. Vol 2”, Wieża Ciśnień, Kalisz (2024)
„Pępek snu”, Galeria Miejska, Wrocław (2024)
„Farmaceutka. Ogród balsamiczny”, Muzeum Miejskie, Tychy (2022)
„Exquisite Corpse Now”, SNEHTA Residency, Ateny (2021)
„W te dni zgiełkliwe, płomienne i oszałamiające, przenoszę się myślą”, Fundacja Stefana Gierowskiego, Warszawa (2021)
„Salon Odnowy Magicznej”, Galeria Widna, Kraków (2021)
„Celebrity”, Galeria Szara Kamienica, Kraków (2020)
„SENSUALIZATION”, Galeria Piktogram, Warszawa (2020)
olej, płótno, 180 x 210 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: MARTYNA BOROWIECKA/"CZAR PRYSŁ"/180 X 210 CM 2024/olej na płótnie
Wystawiany: Martyna Borowiecka. Nadczułe, Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki czasu” w Toruniu, lipiec-wrzesień 2024 reprodukowany w katalogu wystawy: s. 26-27.
Martyna Borowiecka (1989, Kielce) absolwentka Wydziału Malarstwa ASP w Krakowie. Od 2019 posiada tytuł doktory. W ramach cyklu "Tool Cycle: New visualisations for activated bodies" zrealizowała performance "Patronki. “Głębokie cienie kładą się leniwie, otulając wszystko dookoła mnie" ("Patronki. Deep shadows fall lazily, enveloping everything around me”) w Foco Gallery w Lizbonie oraz Goyki 3 Art Inkubator w Sopocie (2021). Uczestniczka Triennale Malarstwa w Kownie na Litwie (2024) oraz 18. Przeglądu Sztuki SURVIVAL "Wasteland" (2020). Rezydentka Pienkow Art Residency (2018). W 2017 pełniła funkcję co-teacher podczas International Summer Academy w Salzburgu. Laureatka wielu nagród i stypendiów między innymi: nagroda im. Jana Matejki, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dwukrotna laureatka Grand Prix w konkursie "Przedwiośnie" (2014), (2019) oraz VII Triennale z Martwą Naturą (2015) oraz Nagrody Równorzędnej przyznanej w I Biennale Lubelska Wiosna (2021). Do 2020 roku organizowała wydarzenia artystyczne w budynku Telkom Telos w Krakowie. Pracuje w Krakowie i Wieliczce.
"Bohaterkami moich obrazów stają się konkretne postaci. Zapamiętane z czytanych w dzieciństwie bajek, przestudiowanych w dojrzałym życiu książek czy obejrzanych przeze mnie filmów. Z odmętów pamięci, jak popkulturowe powidoki, wykluły się konkretne One. Wybrane, jak archetypy reprezentują wyjątkowe wartości, stany, wspomnienia minionych wydarzeń. Czasu, który nakreślił kolejno rys każdej z nich. Są wynikiem nadczułych historii sklejonych z drobnych elementów będących składową kolaży." Martyna Borowiecka
Wystawy indywidualne:
„Nadczułe” Centrum Sztuki Współczesnej ZNAKI CZASU, Toruń (2024),
„Każdy dzień tonę” Wanda Gallery, Warszawa (2023),
„A little drop of poison”, Shefter Gallery, Kraków (2022),
„Pearl Earring, Tear Drop (stuffy sweet)”, Pilipczuk Gallery, Kopenhaga (2020).
Wystawy zbiorowe:
„Nostalgia. Poszukiwanie gasnących gwiazd, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków, , 25.04 – 14.09.2025
„Bujność. Sztuka kobiet w XXI wieku”, wystawa organizowana w ramach polskiej prezydencji w EU i kuratorowana przez Dorotę Monkiewicz, Muzeum Sztuki Mołdawii w Kiszyniowie, Mołdawia, 05.04 – 01.06.2025
„The New Art Generation” organizowana w ramach polskiej prezydencji w EU i kuratorowana przez Krzysztofa Stanisławskiego, Art Academy of Latvia w Rydze, Łotwa, 28.03. – 17.04.2025
„Girls + Eggs”, Duke Hall Gallery of Fine Arts, Virginia (2024)
The Art Gallery of the College of Staten Island, Nowy Jork (2022)
„Listy do R. Vol 2”, Wieża Ciśnień, Kalisz (2024)
„Pępek snu”, Galeria Miejska, Wrocław (2024)
„Farmaceutka. Ogród balsamiczny”, Muzeum Miejskie, Tychy (2022)
„Exquisite Corpse Now”, SNEHTA Residency, Ateny (2021)
„W te dni zgiełkliwe, płomienne i oszałamiające, przenoszę się myślą”, Fundacja Stefana Gierowskiego, Warszawa (2021)
„Salon Odnowy Magicznej”, Galeria Widna, Kraków (2021)
„Celebrity”, Galeria Szara Kamienica, Kraków (2020)
„SENSUALIZATION”, Galeria Piktogram, Warszawa (2020)