Uczeń Jacka Malczewskiego, którego twórczość wpłynęła na postawę artystyczną Gepperta. Częstym motywem w jego pracach były sylwetki jeźdźców w pejzażu, zmonumentalizowane, ujęte w śmiałych skrótach perspektywicznych i szybkim ruchu. W czasie pobytu w Paryżu w 1957 r. artysta uległ wpływowi twórczości Raoula Dufy’ego. W drugiej połowie lat 50. artysta w swych obrazach zbliżył się do abstrakcji aluzyjnej.
olej, płótno
90 x 116 cm
sygn. p. d. Eugeniusz Geppert
na odwrocie nalepka z II Wystawy Plastyki Złotego Grona Zielona Góra, 1965
Uczeń Jacka Malczewskiego, którego twórczość wpłynęła na postawę artystyczną Gepperta. Częstym motywem w jego pracach były sylwetki jeźdźców w pejzażu, zmonumentalizowane, ujęte w śmiałych skrótach perspektywicznych i szybkim ruchu. W czasie pobytu w Paryżu w 1957 r. artysta uległ wpływowi twórczości Raoula Dufy’ego. W drugiej połowie lat 50. artysta w swych obrazach zbliżył się do abstrakcji aluzyjnej.