WYSTAWIANY:
Marek Sobczyk, Badania mózgu w Polsce 1979-2012, Galeria Sztuki, Legnica październik-listopad 2012; BWA Jelenia Góra grudzień 2012 - styczeń 2013; BWA Zamek Książ, Wałbrzych styczeń-marzec 2013

„Cyberwydzielina to moje określenie niewidocznych emanacji materii, obecnej przyszłej, czy przeszłej. Emanacje dają się jednak śledzić na obrazach, stają się widoczne i obecne. Czyli rzeczy niewidoczne, nie zawsze obecne, uczyniono obecnymi i widocznymi, ale dopiero w dziełach. Jako przykłady opracowywałem kilkakrotnie – aurę śmierci (często niebieską) w obrazach Wróblewskiego, – mleczność karmiącej matki z obrazów Maryi z Dzieciątkiem od Ikon do obrazu ‘Madonna z Dzieciątkiem w otoczeniu aniołów’ Fouquet’a, – aurę dojrzewania dziewczynki związaną z działaniem Duszków menstruacji obecnych w tradycji japońskiej. Właśnie te działania Duszków menstruacyjnych (Periodghosts) w wersji ze współczesnej Mangi są przedstawione na obrazie”.
Marek Sobczyk

Obraz powstał podczas wspólnego pobytu stypendialnego z J. Modzelewskim w Dusseldorfie (1X - 30XI 1984r.) wystawiany Galeria Zachęta Warszawa 1992 , wystawa "GRUPPA" kurator Maryla Sitkowska, współpraca Hanna Wróblewska. Studia odbył w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1975-1980 w pracowni Stefana Gierowskiego. Na początku lat 80. malował abstrakcyjne, wielobarwne kompozycje złożone z powtarzalnych elementów bądź uproszczonych, syntetycznych kształtów naturalnych. W 1983 roku związał się z Gruppą, uczestnicząc w niemal wszystkich jej wystąpieniach, współredagując też jej pismo “Oj dobrze już”, w którym zamieszczał liczne teksty teoretyczne. W początku lat 80 - tych malował obrazy nawiązujące do stanu wojennego (Gandzia, 1983 r.), podejmując też charakterystyczną dla tego czasu i kręgu tematykę “indiańską” jako aktualną metaforę. Poza malarstwem artysta tworzy instalacje i obiekty przestrzenne. Pisze teksty teoretyczne i literackie.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

82
Marek SOBCZYK (ur. 1955, Warszawa)

"Cyberwydzielina [Periodghosts]", 2010

tempera jajkowa/tektura, 70 x 100 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Marek Sobczyk 2010 | Cyberwydzielina | [Perdioghosts] | 70 x 100 temp. jajkowa'

Zobacz katalog

DESA UNICUM

Sztuka Współczesna. Prace na Papierze

17.11.2020

19:00

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANY:
Marek Sobczyk, Badania mózgu w Polsce 1979-2012, Galeria Sztuki, Legnica październik-listopad 2012; BWA Jelenia Góra grudzień 2012 - styczeń 2013; BWA Zamek Książ, Wałbrzych styczeń-marzec 2013

„Cyberwydzielina to moje określenie niewidocznych emanacji materii, obecnej przyszłej, czy przeszłej. Emanacje dają się jednak śledzić na obrazach, stają się widoczne i obecne. Czyli rzeczy niewidoczne, nie zawsze obecne, uczyniono obecnymi i widocznymi, ale dopiero w dziełach. Jako przykłady opracowywałem kilkakrotnie – aurę śmierci (często niebieską) w obrazach Wróblewskiego, – mleczność karmiącej matki z obrazów Maryi z Dzieciątkiem od Ikon do obrazu ‘Madonna z Dzieciątkiem w otoczeniu aniołów’ Fouquet’a, – aurę dojrzewania dziewczynki związaną z działaniem Duszków menstruacji obecnych w tradycji japońskiej. Właśnie te działania Duszków menstruacyjnych (Periodghosts) w wersji ze współczesnej Mangi są przedstawione na obrazie”.
Marek Sobczyk

Obraz powstał podczas wspólnego pobytu stypendialnego z J. Modzelewskim w Dusseldorfie (1X - 30XI 1984r.) wystawiany Galeria Zachęta Warszawa 1992 , wystawa "GRUPPA" kurator Maryla Sitkowska, współpraca Hanna Wróblewska. Studia odbył w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1975-1980 w pracowni Stefana Gierowskiego. Na początku lat 80. malował abstrakcyjne, wielobarwne kompozycje złożone z powtarzalnych elementów bądź uproszczonych, syntetycznych kształtów naturalnych. W 1983 roku związał się z Gruppą, uczestnicząc w niemal wszystkich jej wystąpieniach, współredagując też jej pismo “Oj dobrze już”, w którym zamieszczał liczne teksty teoretyczne. W początku lat 80 - tych malował obrazy nawiązujące do stanu wojennego (Gandzia, 1983 r.), podejmując też charakterystyczną dla tego czasu i kręgu tematykę “indiańską” jako aktualną metaforę. Poza malarstwem artysta tworzy instalacje i obiekty przestrzenne. Pisze teksty teoretyczne i literackie.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.