Kompozycja inspirowana twórczością Francisco Goi, nawiązująca do podejmowanego w sztuce wielkiego hiszpańskiego artysty tematu inkwizycji. Akcję swego obrazu Kantor ogranicza do przestrzeni teatralnej sceny oświetlonej blaskiem reflektora. Jednocześnie sięga po inspiracje surrealizmem stosując zabieg umieszczania obrazu w obrazie.

47
Tadeusz KANTOR (1915 Wielopole Skrzyńskie - 1990 Kraków)

Cricot II

gwasz, technika mieszana, papier, 30,1 x 41,6 (w świetle passe-partout)
sygn. p. d.: T. Kantor; l. d.: napis nieczytelny

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Kompozycja inspirowana twórczością Francisco Goi, nawiązująca do podejmowanego w sztuce wielkiego hiszpańskiego artysty tematu inkwizycji. Akcję swego obrazu Kantor ogranicza do przestrzeni teatralnej sceny oświetlonej blaskiem reflektora. Jednocześnie sięga po inspiracje surrealizmem stosując zabieg umieszczania obrazu w obrazie.