Doskonała kopia arcydzieła włoskiego mistrza. Obraz Correggia pochodzi z kolekcji kardynała Mazariniego, potem Ludwika XIV. W Luwrze od 1661 roku.
"W malarstwie manierystycznym środkowych Włoch twórczość Correggia zajmuje miejsce, jakie w Toskanii i Rzymie przysługuje dokonaniom Rafaela. Choć styl artysty wiele zawdzięczał miękkiemu modelunkowi wypracowanemu przez Leonarda da Vinci [?], różni się zasadniczo od dzieł powstałych w okresie dojrzałego renesansu." (Lawrence Gowing).
Leon Szpondrowski (Szpodrowski),malarz urodzony w Polsce, od 1907 mieszkał w Paryżu; w tymże roku wystawiał pejzaże w Salonie Niezależnych. Zmarł w 1950. Być może tożsamy z Leonem Ludmiłem Szpądrowskim, współpracownikiem "Tygodnika Ilustrowanego" w l. 1895-1909.
Kopia Szpądrowskiego jest identycznych wymiarów jak oryginał, namalowany na desce.
XIX-wieczna, okazała rama snycerska z minimalnymi retuszami złoceń.

47
CORREGGIO (Antonio Allegri, ok. 1489-1534)

"MISTYCZNE ZAŚLUBINY św. KATARZYNY, ZE św. SEBASTIANEM", ok. 1526-1527. KOPIA Z 1932 ROKU
olej na płótnie, 105 x 102 cm.
Na odwrocie, na płótnie odręcznie: "Kopia Corregia [!] / (Marriage Mystique de St. Catherine d`Alexandrie / Malowany w Muzeum / Louvrou [!] w Paryżu 1932 roku / Leon Szpądrowski".

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Doskonała kopia arcydzieła włoskiego mistrza. Obraz Correggia pochodzi z kolekcji kardynała Mazariniego, potem Ludwika XIV. W Luwrze od 1661 roku.
"W malarstwie manierystycznym środkowych Włoch twórczość Correggia zajmuje miejsce, jakie w Toskanii i Rzymie przysługuje dokonaniom Rafaela. Choć styl artysty wiele zawdzięczał miękkiemu modelunkowi wypracowanemu przez Leonarda da Vinci [?], różni się zasadniczo od dzieł powstałych w okresie dojrzałego renesansu." (Lawrence Gowing).
Leon Szpondrowski (Szpodrowski),malarz urodzony w Polsce, od 1907 mieszkał w Paryżu; w tymże roku wystawiał pejzaże w Salonie Niezależnych. Zmarł w 1950. Być może tożsamy z Leonem Ludmiłem Szpądrowskim, współpracownikiem "Tygodnika Ilustrowanego" w l. 1895-1909.
Kopia Szpądrowskiego jest identycznych wymiarów jak oryginał, namalowany na desce.
XIX-wieczna, okazała rama snycerska z minimalnymi retuszami złoceń.