Pochodzenie:
Kolekcja prywatna, Mediolan, Włochy.
Obraz wystawiany:
– Palazzo Bagatti Valsecchi, Mediolan 1982.
Biegłość rzemiosła, ogromna kultura malarska i czuła wrażliwość kolorystyczna sprawiają, że dzieła Władysława Jackiewicza mają niezaprzeczalną urodę. Każda plama barwna, każda smuga koloru posiada znaczenie emocjonalne i konstrukcyjne. Intryga walorów jest ledwo uchwytna, delikatna, kiedy indziej bardziej dramatyczna. Przeważają błękity i różne szarości będące wynikiem wciąż nowych i odmiennych domieszek barw. Kolor zdaje się dematerializować „cielesność“ aktów. Oddala je i odrealnia. Zda się, że zamieniają się w obłoki pozbawione ciężaru i płyną w przestrzeni i nieskończoności w miłosnym splocie, utkane z przezroczystych, mgławicowych materii.
Zofia Watrak, tekst w katalogu wystawy Władysław Jackiewicz. Malarstwo, czerwiec 1987, Galeria Zachęta, Warszawa
olej, kredka, płótno
100 x 120 cm
sygn. p.d. dł.: Jack 83
sygn. na odwr. flamastrem na g. listwie krosna: W. JACKIEWICZ CORPO II/83 100 x 120
Pochodzenie:
Kolekcja prywatna, Mediolan, Włochy.
Obraz wystawiany:
– Palazzo Bagatti Valsecchi, Mediolan 1982.
Biegłość rzemiosła, ogromna kultura malarska i czuła wrażliwość kolorystyczna sprawiają, że dzieła Władysława Jackiewicza mają niezaprzeczalną urodę. Każda plama barwna, każda smuga koloru posiada znaczenie emocjonalne i konstrukcyjne. Intryga walorów jest ledwo uchwytna, delikatna, kiedy indziej bardziej dramatyczna. Przeważają błękity i różne szarości będące wynikiem wciąż nowych i odmiennych domieszek barw. Kolor zdaje się dematerializować „cielesność“ aktów. Oddala je i odrealnia. Zda się, że zamieniają się w obłoki pozbawione ciężaru i płyną w przestrzeni i nieskończoności w miłosnym splocie, utkane z przezroczystych, mgławicowych materii.
Zofia Watrak, tekst w katalogu wystawy Władysław Jackiewicz. Malarstwo, czerwiec 1987, Galeria Zachęta, Warszawa