Fotografia przedstawia jedną z pierwszych publicznych projekcji Krzysztofa Wodiczko zrealizowanych na początku lat 80. w Kanadzie. Te wczesne projekcje analizujące właściwości budynków w kategoriach ludzkiego ciała artysta nazywał fenomenologicznymi. W projekcjach na gmachy użyteczności publicznej i budynki korporacyjne używając obrazów męskich dłoni , "ubierał" architekturę w gesty władzy. W projekcji na masywny budynek Confederation Centre of the Arts w Charlottetown, Wodiczko w sposób charakterystyczny dla jego wczesnych projekcji, traktował architekturę jako nośnik władzy i ujawniał jej dyscyplinujący charakter.
1981/2010
fotografia,30 x 45 cm
ed. 5/6
sygn., dat. na naklejce na tylnym obramieniu
Fotografia przedstawia jedną z pierwszych publicznych projekcji Krzysztofa Wodiczko zrealizowanych na początku lat 80. w Kanadzie. Te wczesne projekcje analizujące właściwości budynków w kategoriach ludzkiego ciała artysta nazywał fenomenologicznymi. W projekcjach na gmachy użyteczności publicznej i budynki korporacyjne używając obrazów męskich dłoni , "ubierał" architekturę w gesty władzy. W projekcji na masywny budynek Confederation Centre of the Arts w Charlottetown, Wodiczko w sposób charakterystyczny dla jego wczesnych projekcji, traktował architekturę jako nośnik władzy i ujawniał jej dyscyplinujący charakter.