PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna, Polska
– Dom Aukcyjny Grisebach, 26 lutego 2021 – 14 marca 2021 (pozycja 1934) – The Blake Byrne Collection, Paris / Los Angeles

Praca znajduje się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku


Concorde is dead – samolot będący szczytem oczekiwań konsumpcyjnego świata, zwieńczeniem marzeń o luksusie w 2003 roku odbywa ostatni lot nad Atlantykiem. Artysta lecąc concordem kilka miesięcy przed ostatnim przelotem uwiecznił te spełnienie marzeń o bogactwie. W czasie podróży powstał film nakręcony kamerą 8mm. Artysta film poddał działaniu specjalnie spreparowanego projektora, w którym był przesuwany po papierze ściernym. Następstwem było powolne wycieranie się filmu.
„Ten film to pętla, w której film ma się ścierać. Na obrazku widać tylko niebo z fragmentem okna samolotu. On nie jest absolutnie atrakcyjny wizualnie, tylko ma się zupełnie wytrzeć” – mówił. Działanie na nagranej taśmie przebiegało niezauważalnie wolno – podobnie jak w sposób niedostrzegalny dla oka przelatywał ponaddźwiękowy concorde.
(opracowano na podstawie: Sasnal. Przewodnik Krytyki Politycznej, Warszawa 2008.)

57
Wilhelm SASNAL (ur. 1972, Tarnów)

Concorde is dead, 2004

fotografia barwna (C print), papier; 32 x 48 cm;
na odwrocie sygn. i nakład: [podpis artysty] 35/60 [flamastrem]; wydruk autorski, nakład; 35/60.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna, Polska
– Dom Aukcyjny Grisebach, 26 lutego 2021 – 14 marca 2021 (pozycja 1934) – The Blake Byrne Collection, Paris / Los Angeles

Praca znajduje się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku


Concorde is dead – samolot będący szczytem oczekiwań konsumpcyjnego świata, zwieńczeniem marzeń o luksusie w 2003 roku odbywa ostatni lot nad Atlantykiem. Artysta lecąc concordem kilka miesięcy przed ostatnim przelotem uwiecznił te spełnienie marzeń o bogactwie. W czasie podróży powstał film nakręcony kamerą 8mm. Artysta film poddał działaniu specjalnie spreparowanego projektora, w którym był przesuwany po papierze ściernym. Następstwem było powolne wycieranie się filmu.
„Ten film to pętla, w której film ma się ścierać. Na obrazku widać tylko niebo z fragmentem okna samolotu. On nie jest absolutnie atrakcyjny wizualnie, tylko ma się zupełnie wytrzeć” – mówił. Działanie na nagranej taśmie przebiegało niezauważalnie wolno – podobnie jak w sposób niedostrzegalny dla oka przelatywał ponaddźwiękowy concorde.
(opracowano na podstawie: Sasnal. Przewodnik Krytyki Politycznej, Warszawa 2008.)