Oryginał pracy był prezentowany na wielu wystawach w Europie, Japonii, USA i Australii.

Picasso w 1926 roku wykonał serię kolaży wykorzystując wyrzucone przedmioty i materiały codziennego użytku, takie jak tiul, szmata, ściereczka do naczyń, koszula, guziki, itp. W tej serii kolaży Picasso zasadniczo przyjął idiom Dada polegający na obalaniu sztuki „wielkiej” poprzez włączenie do swoich kompozycji tak pozornie nieistotnych przedmiotów i materiałów. Zapełniając lukę pomiędzy sztuką dwuwymiarową i trójwymiarową, prace te są jednocześnie malarstwem i rzeźbą, radykalnie modyfikując przyjętą definicję każdego medium. Collage avec feuille, ficelle et tulle (Gitara) oraz inne prace z tej serii Picasso trzymał w swoim posiadaniu do końca życia. Po jego śmierci wiele z nich trafiło do kolekcji Musée Picasso w Paryżu. Wszystkie są istotnym świadectwem twórczości artysty, jego nieskończoną innowacyjnością i ciągłą potrzebę odkrywania na nowo własnego stylu i tematyki.

03
Pablo PICASSO (1881 - 1973)

Collage avec feuille, ficelle et tulle (Guitare), (Collage z liśćmi, sznurkiem i gitarą - 1926),

litografia barwna, papier welinowy o wysokiej gramaturze; 50 x 34 cm (kompozycja), 70 x 50 cm (arkusz);
sygn. na płycie pod kompozycją p. d. "Picasso" oraz numerowana ołówkiem „79/200”; l.d. sucha pieczęć wydawcy z napisem „PICASSO”; na odwrocie barwne faksymile rysunku Picassa tzw. główki wraz z sygnaturą oraz informacje o wydawcy - „Copyright Foundation Pablo Picasso” / wysokość nakładu (200 szt.) / każdy egzemplarz numerowany. Oryginalny certyfikat.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Oryginał pracy był prezentowany na wielu wystawach w Europie, Japonii, USA i Australii.

Picasso w 1926 roku wykonał serię kolaży wykorzystując wyrzucone przedmioty i materiały codziennego użytku, takie jak tiul, szmata, ściereczka do naczyń, koszula, guziki, itp. W tej serii kolaży Picasso zasadniczo przyjął idiom Dada polegający na obalaniu sztuki „wielkiej” poprzez włączenie do swoich kompozycji tak pozornie nieistotnych przedmiotów i materiałów. Zapełniając lukę pomiędzy sztuką dwuwymiarową i trójwymiarową, prace te są jednocześnie malarstwem i rzeźbą, radykalnie modyfikując przyjętą definicję każdego medium. Collage avec feuille, ficelle et tulle (Gitara) oraz inne prace z tej serii Picasso trzymał w swoim posiadaniu do końca życia. Po jego śmierci wiele z nich trafiło do kolekcji Musée Picasso w Paryżu. Wszystkie są istotnym świadectwem twórczości artysty, jego nieskończoną innowacyjnością i ciągłą potrzebę odkrywania na nowo własnego stylu i tematyki.