AGNIESZKA KALINOWSKA (ur. 1971) malarka, rzeźbiarka, twórczyni instalacji. Studiowała na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdzie obroniła dyplom z malarstwa i rysunku. Najnowsza praca artystki zatytułowana „Ciężka woda" to repliki glinianych dzbanów z Persji, Etiopii, Afganistanu, Syrii. Na dzbanach nie pierwszy już raz u Kalinowskiej pojawia się rysunek zaczerpnięty ze znaków drogowych informujących o uchodźcach znajdujących się na granicy USA i Meksyku i w Australii (obraz „People”). Tak zwany „znak imigracyjny” ostrzega kierowców na autostradzie międzystanowej przed wtargnięciem na szosę imigrantów. Przedstawia mężczyznę, kobietę i dziewczynkę z warkoczykami. Znaki zostały wzniesione w odpowiedzi na ponad sto wypadków śmiertelnych imigrantów spowodowanych w latach 1987-1990 w dwóch korytarzach wzdłuż drogi międzystanowej na granicy Meksyku i Stanów Zjednoczonych. "Wszyscy chcą być blisko wodopoju" mówi Kalinowska. Artystka analizuje tematy związane z kondycją wykluczonych jednostek, tych, które poddawane są społecznej czy politycznej presji, które muszą walczyć z ograniczeniami narzucanymi przez nieliczącą się z ich prawami i potrzebami większość. Opowiada o granicach fizycznych i mentalnych, o zacieraniu się granic między światem ludzi i natury.
ceramika, 40 x 25 x 25 cm, dołączony certyfikat autentyczności
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiAGNIESZKA KALINOWSKA (ur. 1971) malarka, rzeźbiarka, twórczyni instalacji. Studiowała na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdzie obroniła dyplom z malarstwa i rysunku. Najnowsza praca artystki zatytułowana „Ciężka woda" to repliki glinianych dzbanów z Persji, Etiopii, Afganistanu, Syrii. Na dzbanach nie pierwszy już raz u Kalinowskiej pojawia się rysunek zaczerpnięty ze znaków drogowych informujących o uchodźcach znajdujących się na granicy USA i Meksyku i w Australii (obraz „People”). Tak zwany „znak imigracyjny” ostrzega kierowców na autostradzie międzystanowej przed wtargnięciem na szosę imigrantów. Przedstawia mężczyznę, kobietę i dziewczynkę z warkoczykami. Znaki zostały wzniesione w odpowiedzi na ponad sto wypadków śmiertelnych imigrantów spowodowanych w latach 1987-1990 w dwóch korytarzach wzdłuż drogi międzystanowej na granicy Meksyku i Stanów Zjednoczonych. "Wszyscy chcą być blisko wodopoju" mówi Kalinowska. Artystka analizuje tematy związane z kondycją wykluczonych jednostek, tych, które poddawane są społecznej czy politycznej presji, które muszą walczyć z ograniczeniami narzucanymi przez nieliczącą się z ich prawami i potrzebami większość. Opowiada o granicach fizycznych i mentalnych, o zacieraniu się granic między światem ludzi i natury.