Juliusz Holzmüller w latach 1897-1901 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni E. Cynka, J. Mehoffera i T. Axentowicza, a w latach 1903-1904 w Monachium. Najczęściej malował w technice akwareli, posługiwał się także sepią i tuszem. Ulubionymi tematami artysty były pejzaże oraz sceny rodzajowe z motywem koni. Zasłynął jako malarz wykonujący szkice batalistyczne z udziałem konnicy japońskiej w akcji. Wystawiał między innymi w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, we Lwowie i Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie.
olej, tektura; 41,5 x 25 cm;
sygnowana po prawej stronie u dołu: Juliusz Holzmüller
na odwrocie stempel: ISKRA&KARMAŃSKI*KRAKÓW; wewnątrz stempla: 16/1
Juliusz Holzmüller w latach 1897-1901 studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni E. Cynka, J. Mehoffera i T. Axentowicza, a w latach 1903-1904 w Monachium. Najczęściej malował w technice akwareli, posługiwał się także sepią i tuszem. Ulubionymi tematami artysty były pejzaże oraz sceny rodzajowe z motywem koni. Zasłynął jako malarz wykonujący szkice batalistyczne z udziałem konnicy japońskiej w akcji. Wystawiał między innymi w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, we Lwowie i Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie.