W 1995 r. ukończyła studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskała w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego. Jest stypendystką Ashton Art School w Sydney. B. Sarapata jest autorką scenografii i projektów kostiumów do przedstawień: "238 próba Fausta", prezentowanych w Teatrze PWST w Krakowie (1995), "Dziadów" A. Mickiewicza wystawianych w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (1995), "Wesela" St. Wyspiańskiego. W latach 1995-1997 B. Sarapata wykonała cykle obrazów inspirowanych dziełami literackimi m. in.: Elegie, Sonety do Orfeusza - inspirowane poezją R. M. Rilkego, Ptaki - nawiązujące do prozy A. de Saint-Exupery. Studia filozoficzne i antropologiczne, które artystka odbyła w Papieskiej Akademii Teologicznej, a następnie w Sydney University w Australii (1988-1991) zaowocowały serią obrazów powstałych pod wpływem kultury aborygeńskiej.
Olej na tekturze 100 x 70 cm
Sygnowany l.d. - "B. Sarapata 2002"
W 1995 r. ukończyła studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskała w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego. Jest stypendystką Ashton Art School w Sydney. B. Sarapata jest autorką scenografii i projektów kostiumów do przedstawień: "238 próba Fausta", prezentowanych w Teatrze PWST w Krakowie (1995), "Dziadów" A. Mickiewicza wystawianych w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (1995), "Wesela" St. Wyspiańskiego. W latach 1995-1997 B. Sarapata wykonała cykle obrazów inspirowanych dziełami literackimi m. in.: Elegie, Sonety do Orfeusza - inspirowane poezją R. M. Rilkego, Ptaki - nawiązujące do prozy A. de Saint-Exupery. Studia filozoficzne i antropologiczne, które artystka odbyła w Papieskiej Akademii Teologicznej, a następnie w Sydney University w Australii (1988-1991) zaowocowały serią obrazów powstałych pod wpływem kultury aborygeńskiej.