Urodzony w 1968 r. w Cieszynie. Malarz, rysownik, rzeźbiarz, autor obiektów-instalacji i wideo. Ukończył krakowską ASP. Mieszka i pracuje w Skoczowie i w Krakowie. Zagadnienia ciała i jego tożsamości są głównym tematem jego artystycznych dociekań. Krytyka określiła jego poszukiwania jako "metafizyczny szpital".Od początku tworzył własną "medyczną" ikonografię, czerpiąc wprost z autentycznych źródeł po to, żeby ironicznie je parafrazować. Ćwiczenia neoplastyczne, 2002, były częścią szerszego projektu pt. Farbenlehre, którym autor analizował, w różny sposób oddziaływanie barw. Nawiązanie do twórczości Mondriana polegało na pieczołowitym przekopiowaniu motywów jego neoplastycznych obrazów w sali gimnastycznej: w rysunku materaca i pól przez które przechodzą drabinki. Sala na służyć "terapeutycznym" zabiegom. PAINtings/obRAZY, 2006, dla których punktem wyjścia były autentyczne rysunki obozowe,to z kolei podjęcie kwestii ostatecznego rozwiązania (formy), przez zderzenie form nowoczesnych z pamięcią modernistycznej praktyki Zagłady. Autor często posługuje się, grą słów, paradoksem. Tak jest w przypadku serii rysunkowej Chwasty z 2013 roku, które "wykonał" w 2008 roku rysownik Józef Wagary - postać fikcyjna.

73
Grzegorz SZTWIERTNIA (ur. 1968, Cieszyn)

Chwasty, 2008, (2013)

rysunek, ołówek, papier, 42 x 29,8 cm,
sygn. na odwrocie: Józef Wagary (Grzegorz Sztwiertnia) ołówek, papier 42 cm x 29,8 cm


Estymacja: 2800-3500 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodzony w 1968 r. w Cieszynie. Malarz, rysownik, rzeźbiarz, autor obiektów-instalacji i wideo. Ukończył krakowską ASP. Mieszka i pracuje w Skoczowie i w Krakowie. Zagadnienia ciała i jego tożsamości są głównym tematem jego artystycznych dociekań. Krytyka określiła jego poszukiwania jako "metafizyczny szpital".Od początku tworzył własną "medyczną" ikonografię, czerpiąc wprost z autentycznych źródeł po to, żeby ironicznie je parafrazować. Ćwiczenia neoplastyczne, 2002, były częścią szerszego projektu pt. Farbenlehre, którym autor analizował, w różny sposób oddziaływanie barw. Nawiązanie do twórczości Mondriana polegało na pieczołowitym przekopiowaniu motywów jego neoplastycznych obrazów w sali gimnastycznej: w rysunku materaca i pól przez które przechodzą drabinki. Sala na służyć "terapeutycznym" zabiegom. PAINtings/obRAZY, 2006, dla których punktem wyjścia były autentyczne rysunki obozowe,to z kolei podjęcie kwestii ostatecznego rozwiązania (formy), przez zderzenie form nowoczesnych z pamięcią modernistycznej praktyki Zagłady. Autor często posługuje się, grą słów, paradoksem. Tak jest w przypadku serii rysunkowej Chwasty z 2013 roku, które "wykonał" w 2008 roku rysownik Józef Wagary - postać fikcyjna.