W 1923 wyjechał do Paryża, gdzie związał się z kręgiem École de Paris, mieszkając z E. Zakiem i M. Chagallem. Dwa lata później osiadł we Francji na stałe. Uczestniczył w paryskich Salonach, wystawiał w wielu galeriach Paryża m.in.: Bernheim, de France, Le Portique. W 1935 wyjechał do Nowego Jorku. Współpracował z Associated American Artists Gallery i French Art Gallery; przez wiele lat wykładał w Art Students League. W początkowej fazie sztuka Menkesa bliska była estetyce fowizmu. Z czasem ekspresja obrazów artysty pogłębiła się; Menkes zaczął budować formy wyłącznie plamą barwną, nakładając farbę szybko i spontanicznie. Często malował martwe natury. Były one dla artysty szczególnie ważnym polem eksperymentów formalnych. W okresie paryskim Menkesa (1923 - 1935) powstało ich wiele. ? Chryzantemy ? rozpoczynają serię przedstawień kwiatowych - malowanych spontanicznie, żywiołowo, o bogatych efektach fakturalnych i barwnych, silnie odczuwalnej zmysłowości. Obraz należy do wybitnych prac malarza.

19
Zygmunt Józef (Sigmund, Sigmond) MENKES (1896 Lwów -1986 Riverdale)

Chryzantemy, ok. 1935

Olej, płótno; 55 x 46 cm
Sygn. p.śr. Menkes


Estymacja: 100.000 - 120.000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 1923 wyjechał do Paryża, gdzie związał się z kręgiem École de Paris, mieszkając z E. Zakiem i M. Chagallem. Dwa lata później osiadł we Francji na stałe. Uczestniczył w paryskich Salonach, wystawiał w wielu galeriach Paryża m.in.: Bernheim, de France, Le Portique. W 1935 wyjechał do Nowego Jorku. Współpracował z Associated American Artists Gallery i French Art Gallery; przez wiele lat wykładał w Art Students League. W początkowej fazie sztuka Menkesa bliska była estetyce fowizmu. Z czasem ekspresja obrazów artysty pogłębiła się; Menkes zaczął budować formy wyłącznie plamą barwną, nakładając farbę szybko i spontanicznie. Często malował martwe natury. Były one dla artysty szczególnie ważnym polem eksperymentów formalnych. W okresie paryskim Menkesa (1923 - 1935) powstało ich wiele. ? Chryzantemy ? rozpoczynają serię przedstawień kwiatowych - malowanych spontanicznie, żywiołowo, o bogatych efektach fakturalnych i barwnych, silnie odczuwalnej zmysłowości. Obraz należy do wybitnych prac malarza.