Mamy tu przedstawienia: Chrystusa przed arcykapłanem Kajfaszem, w uroczystym stroju arcykapłańskim z naszytymi złotymi dzwoneczkami (zgodnie z przepisami podanymi w Księdze Wyjścia i w Vita Mosis Filona z Aleksandrii) wyszydzonego przez jego sługi. Sługa policzkujący Zbawiciela ma szczególnie odrażający wyraz twarzy. Powyżej, po lewej stronie ryciny dynamiczna scena zaparcia się św. Piotra z bratem Malchusa i służącą, którzy próbują zatrzymać uciekającego Apostoła. W tle wizerunek piejącego koguta i słudzy grzejący się przy płytkiej kadzi wypełnionej rozżarzonymi węglami. Chrystusa.
Drzeworyt 21,8 x 15,5 (cała karta: 27,5 x 18,8). Rycina sygnowana u dołu monogramem: "V. G.", nad kompozycją: "Das XII blat". Na odwrocie tekst niemiecki. Z cyklu 28
Lewy margines wzmocniony papierem. Przybrudzenie. Stan dobry. Rzadkie.drzeworytów Męki Pańskiej.
Mamy tu przedstawienia: Chrystusa przed arcykapłanem Kajfaszem, w uroczystym stroju arcykapłańskim z naszytymi złotymi dzwoneczkami (zgodnie z przepisami podanymi w Księdze Wyjścia i w Vita Mosis Filona z Aleksandrii) wyszydzonego przez jego sługi. Sługa policzkujący Zbawiciela ma szczególnie odrażający wyraz twarzy. Powyżej, po lewej stronie ryciny dynamiczna scena zaparcia się św. Piotra z bratem Malchusa i służącą, którzy próbują zatrzymać uciekającego Apostoła. W tle wizerunek piejącego koguta i słudzy grzejący się przy płytkiej kadzi wypełnionej rozżarzonymi węglami. Chrystusa.