Prezentowana rze¼ba to studium do postaci Chrystusa z grupy Adoracja Chrystusa z portalu głównego jezuickiego kościoła Serca Jezusowego w Krakowie. Powstała podczas pracy nad dekoracją rze¼biarską portalu kościoła. Dunikowski wykonywał wówczas dwa studia do posągu Chrystusa (w popiersiu), które eksponował na I wystawie Współczesnej Polskiej Sztuki Kościelnej im. Piotra Skargi w Krakowie w Pałacu Sztuki TPSP w 1911 r. Jedno z tych popiersi znajduje się w zbiorach Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego w Warszawie.
Praca publikowana w: M. Tereter, Ksawery Dunikowski. Próba estetycznej charakterystyki jego rze¼b, Lwów 1924, s.32-34,il.24.
T. Dobrowolski, Sztuka Młodej Polski, Warszawa 1963, s.129, il.78.
Do obiektu załączona ekspertyza dotycząca modelu gipsowego , na podstawie której opracowano opis obiektu.
odlew z oryginalnego gipsu, numerowany 1/6, l.d.
brąz patynowany, 109 x 92 x 40 cm
Prezentowana rze¼ba to studium do postaci Chrystusa z grupy Adoracja Chrystusa z portalu głównego jezuickiego kościoła Serca Jezusowego w Krakowie. Powstała podczas pracy nad dekoracją rze¼biarską portalu kościoła. Dunikowski wykonywał wówczas dwa studia do posągu Chrystusa (w popiersiu), które eksponował na I wystawie Współczesnej Polskiej Sztuki Kościelnej im. Piotra Skargi w Krakowie w Pałacu Sztuki TPSP w 1911 r. Jedno z tych popiersi znajduje się w zbiorach Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego w Warszawie.
Praca publikowana w: M. Tereter, Ksawery Dunikowski. Próba estetycznej charakterystyki jego rze¼b, Lwów 1924, s.32-34,il.24.
T. Dobrowolski, Sztuka Młodej Polski, Warszawa 1963, s.129, il.78.
Do obiektu załączona ekspertyza dotycząca modelu gipsowego , na podstawie której opracowano opis obiektu.