Artysta studiował w Wiedniu, następnie przebywał m.in. w Rzymie, Krakowie, Lwowie, Paryżu, by ostatecznie, w 1919 roku, osiąść na włoskiej wyspie Capri. Jednym z cykli malarskich oraz tematów podejmowanych przez Jana Stykę były obrazy - ilustracje do „Quo Vadis” Henryka Sienkiewicza czy „Iliady” i „Odysei” Homera. Jan Styka był również kreatorem idei wielkoformatowych dzieł - panoram, m.in. był współtwórcą „Panoramy Racławickiej”, twórcą „Panoramy Siedmiogrodzkiej” czy monumentalnego płótna „Golgota” uznawanego ówcześnie za największy obraz o tematyce religijnej.
W 1914 roku, wspólnie z synem, prezentuje na wystawie cykl 20 płócien - scen z życia Chrystusa.
olej, płótno; 84,5 x 63,5 cm;
sygn. p. d.: Jan Styka /SMC.
Artysta studiował w Wiedniu, następnie przebywał m.in. w Rzymie, Krakowie, Lwowie, Paryżu, by ostatecznie, w 1919 roku, osiąść na włoskiej wyspie Capri. Jednym z cykli malarskich oraz tematów podejmowanych przez Jana Stykę były obrazy - ilustracje do „Quo Vadis” Henryka Sienkiewicza czy „Iliady” i „Odysei” Homera. Jan Styka był również kreatorem idei wielkoformatowych dzieł - panoram, m.in. był współtwórcą „Panoramy Racławickiej”, twórcą „Panoramy Siedmiogrodzkiej” czy monumentalnego płótna „Golgota” uznawanego ówcześnie za największy obraz o tematyce religijnej.
W 1914 roku, wspólnie z synem, prezentuje na wystawie cykl 20 płócien - scen z życia Chrystusa.