HISTORIA EGZEMPLARZA:
Chrysler 300 Sport Series (generacji H) oferowany podczas letniej aukcji Ardor Auctions to pojazd z dość długą europejską historią, w przeciwieństwie do wielu innych samochodów sprowadzanych z ostatnim czasie zza oceanu. Kilkanaście lat temu auto trafiło do Polski z Danii, gdzie było w posiadaniu lekarza. Auto już wtedy było po renowacji, która została przeprowadzona w Europie. Kilka lat temu lakier został poprawiony, obecnie może jednak wymagać prac kosmetycznych. Cały samochód, jak na przeszło 50-letni zabytek, sprawia wrażenie solidnego wozu. Od strony mechanicznej należy wspomnieć nieoryginalny silnik 440ci, o pojemności 7.2 litra, który uruchamia się i pracuje bez najmniejszych problemów dzięki modyfikacjom układu zapłonowego przy użyciu elementów firmy MSD. Wnętrze jak na swój wiek wygląda zaskakująco dobrze, jest przestronne, komfortowe i przytulne. Ogromnym atutem samochodu jest jego ekstrawagancki dizajn, pochodzący z okresu największego rozkwitu amerykańskiej motoryzacji. Ten ogromny i stylowy krążownik szos, z pewnością będzie się wyróżniał na tle aut konkurencyjnych marek.

HISTORIA MODELU:
Samochody marki "Chrysler 300" pochodzące z serii oznaczonej kolejnymi literami alfabetu, należały do kategorii "personal luxury car". Pierwsza generacja to Chrysler 300-C z roku 1955, jednak co ciekawe, jego następca z roku 1956 nazywał się 300B. W następnych latach powstawały dalsze odmiany modelu, z pominięciem litery "i", aż do "L" w roku 1965, gdy zaprzestano dalszego wytwarzania 300-tki. Samochody od początku oferowały dość wysokie osiągi i efektowny design. W pewnym sensie można uznać je za jednych z protoplastów późniejszych muscle-carów, choć były duże oraz stosunkowo drogie. Chrysler powrócił do symbolu "300" w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych, nowe auta nie imponowały jednak taką mocą jak ich poprzednicy, których minimalna moc wynosiła co najmniej 300 koni mechanicznych. Chrysler 300H pojawił się w roku 1962 i powstał na platformie Chryslera Newporta i bliźniaczego Dodga 880 Jego charakterystyczną cechą był brak tylnych płetw oraz wprowadzenie pakietu "Sport Series". Pod maską można było opcjonalnie wybrać silnik w technologii "cross ram", jako bazę oferowano zaś jednostkę wyposażoną w dwa czterogardzielowe gaźniki, znaną z modelu 300E. Przy nieco większej mocy i mniejszej masie, 300H był szybszy niż 300G, jednak utrata bardziej luksusowego wykończenia i wysoka cena sprawiły że samochód sprzedawał się dość kiepsko. Zbudowano jedynie 435 aut w nadwoziu coupé oraz 135 kabrioletów.

6
CHRYSLER 300, 1962

Amerykański krążownik z europejską historią; bardzo wyjątkowy design; potężny silnik V8
silnik: 7.2l, V8; moc: 375 koni mechanicznych; inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła; stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Nr nadwozia: 82 23241234

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

HISTORIA EGZEMPLARZA:
Chrysler 300 Sport Series (generacji H) oferowany podczas letniej aukcji Ardor Auctions to pojazd z dość długą europejską historią, w przeciwieństwie do wielu innych samochodów sprowadzanych z ostatnim czasie zza oceanu. Kilkanaście lat temu auto trafiło do Polski z Danii, gdzie było w posiadaniu lekarza. Auto już wtedy było po renowacji, która została przeprowadzona w Europie. Kilka lat temu lakier został poprawiony, obecnie może jednak wymagać prac kosmetycznych. Cały samochód, jak na przeszło 50-letni zabytek, sprawia wrażenie solidnego wozu. Od strony mechanicznej należy wspomnieć nieoryginalny silnik 440ci, o pojemności 7.2 litra, który uruchamia się i pracuje bez najmniejszych problemów dzięki modyfikacjom układu zapłonowego przy użyciu elementów firmy MSD. Wnętrze jak na swój wiek wygląda zaskakująco dobrze, jest przestronne, komfortowe i przytulne. Ogromnym atutem samochodu jest jego ekstrawagancki dizajn, pochodzący z okresu największego rozkwitu amerykańskiej motoryzacji. Ten ogromny i stylowy krążownik szos, z pewnością będzie się wyróżniał na tle aut konkurencyjnych marek.

HISTORIA MODELU:
Samochody marki "Chrysler 300" pochodzące z serii oznaczonej kolejnymi literami alfabetu, należały do kategorii "personal luxury car". Pierwsza generacja to Chrysler 300-C z roku 1955, jednak co ciekawe, jego następca z roku 1956 nazywał się 300B. W następnych latach powstawały dalsze odmiany modelu, z pominięciem litery "i", aż do "L" w roku 1965, gdy zaprzestano dalszego wytwarzania 300-tki. Samochody od początku oferowały dość wysokie osiągi i efektowny design. W pewnym sensie można uznać je za jednych z protoplastów późniejszych muscle-carów, choć były duże oraz stosunkowo drogie. Chrysler powrócił do symbolu "300" w latach dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych, nowe auta nie imponowały jednak taką mocą jak ich poprzednicy, których minimalna moc wynosiła co najmniej 300 koni mechanicznych. Chrysler 300H pojawił się w roku 1962 i powstał na platformie Chryslera Newporta i bliźniaczego Dodga 880 Jego charakterystyczną cechą był brak tylnych płetw oraz wprowadzenie pakietu "Sport Series". Pod maską można było opcjonalnie wybrać silnik w technologii "cross ram", jako bazę oferowano zaś jednostkę wyposażoną w dwa czterogardzielowe gaźniki, znaną z modelu 300E. Przy nieco większej mocy i mniejszej masie, 300H był szybszy niż 300G, jednak utrata bardziej luksusowego wykończenia i wysoka cena sprawiły że samochód sprzedawał się dość kiepsko. Zbudowano jedynie 435 aut w nadwoziu coupé oraz 135 kabrioletów.