Artur Żmijewski (ur. 1966) w swojej twórczości filmowej i fotograficznej bada granice społecznego tabu związanego z ułomnościami i nienormatywnością ludzkiego ciała. Studium aktu młodej kobiety z protezami odwołuje się do wczesnych, XIX-wiecznych eksperymentów fotograficznej rejestracji ruchu m.in. Edwarda Muggeridge'a. Nakładając na siebie kolejne fazy ruchu Żmijewski animuje ciało modelki tworząc zeń hybrydalną, na poły abstrakcyjną formę.
druk pigmentowy na papierze bawełnianym, 54.5 x 62.5 cm
ed. 1/3 + (A.P.),
praca oprawiona,
sygnowana na odwrocie
Artur Żmijewski (ur. 1966) w swojej twórczości filmowej i fotograficznej bada granice społecznego tabu związanego z ułomnościami i nienormatywnością ludzkiego ciała. Studium aktu młodej kobiety z protezami odwołuje się do wczesnych, XIX-wiecznych eksperymentów fotograficznej rejestracji ruchu m.in. Edwarda Muggeridge'a. Nakładając na siebie kolejne fazy ruchu Żmijewski animuje ciało modelki tworząc zeń hybrydalną, na poły abstrakcyjną formę.