"[Horno] stworzył rzeźbiarski portret Chopina, ponadczasowy i głęboko wzruszający, z którego wyłania się twarz kompozytora o twardo ciosanej i uproszczonej na potrzeby rzeźby fizjonomii, pełnej ekspresji i miłości do muzyki. Wyobrażenie fisis kompozytora stało się idée fixe Horno."
Roman Konik, cytat za R. Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 175
"Stanisław Horno-Popławski był niezwykłym, pięknym człowiekiem i artystą. Niezwykły jest też jego życiorys - potomka styczniowego powstańca, urodzonego w górach Kaukazu i późniejszych kolejach losu zawsze związanych z różnymi polskimi kresami (Wilno, Sopot, Bukowina)."
Hanna Kotkowska-Bareja
"Moim zdaniem dobra rzeźba jest abstrakcyjna. Przemawia dynamiką brył, ekspresją płaszczyzn i nie wymaga komentarza."
Stanisław Horno-Popławski
brąz patynowany, wys. odlewu. 52 cm
ed. 2/8, sygn. HORNO 2
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite.
"[Horno] stworzył rzeźbiarski portret Chopina, ponadczasowy i głęboko wzruszający, z którego wyłania się twarz kompozytora o twardo ciosanej i uproszczonej na potrzeby rzeźby fizjonomii, pełnej ekspresji i miłości do muzyki. Wyobrażenie fisis kompozytora stało się idée fixe Horno."
Roman Konik, cytat za R. Konik, Myślenie kamieniem. Stanisław Horno-Popławski, Wrocław 2016, s. 175
"Stanisław Horno-Popławski był niezwykłym, pięknym człowiekiem i artystą. Niezwykły jest też jego życiorys - potomka styczniowego powstańca, urodzonego w górach Kaukazu i późniejszych kolejach losu zawsze związanych z różnymi polskimi kresami (Wilno, Sopot, Bukowina)."
Hanna Kotkowska-Bareja
"Moim zdaniem dobra rzeźba jest abstrakcyjna. Przemawia dynamiką brył, ekspresją płaszczyzn i nie wymaga komentarza."
Stanisław Horno-Popławski