Malarz - pejzażysta, portrecista. Kształcił się w Wolnej Szkole Malarstwa i Rysunku Ludwiki Mehofferowej w Krakowie. Mieszkał w Krakowie i Zakopanem. Członek ZPAP. W roku 1933 brał udział w wystawie w Żydowskim Domu Akademickim w Krakowie. W 1934 był jednym z artystów, który niezadowoleni z podziału nagród na Salonie, wycofali swoje prace, organizując odrębną wystawę i podpisali odezwę protestacyjną. Chochołów - wieś w gminie Czarny Dunajec zabudowana charakterystyczną architekturą góralską z końca XVIII i XIX wieku, która uzyskała od UNESCO klasę "0" wśród regionalnej architektury budowlanej. Autor ukazuje widok zaułka otoczonego z obu stron drewnianymi zagrodami. Jedynym śladem "współczesności" jest słup telefoniczny lub elektryczny widoczny po lewej stronie obrazu. W końcu zaułka za budynkami widać wznoszące się pasmo gór. Może być to pejzaż wiosenny lub z wczesnej jesieni - drzewa są jeszcze (lub już) gołe, a na ziemi widać nieliczne kępki trawy.
Olej, płótno;
58,9 x 80,2 cm
Sygnowany p.d.: I. Czaj
Malarz - pejzażysta, portrecista. Kształcił się w Wolnej Szkole Malarstwa i Rysunku Ludwiki Mehofferowej w Krakowie. Mieszkał w Krakowie i Zakopanem. Członek ZPAP. W roku 1933 brał udział w wystawie w Żydowskim Domu Akademickim w Krakowie. W 1934 był jednym z artystów, który niezadowoleni z podziału nagród na Salonie, wycofali swoje prace, organizując odrębną wystawę i podpisali odezwę protestacyjną. Chochołów - wieś w gminie Czarny Dunajec zabudowana charakterystyczną architekturą góralską z końca XVIII i XIX wieku, która uzyskała od UNESCO klasę "0" wśród regionalnej architektury budowlanej. Autor ukazuje widok zaułka otoczonego z obu stron drewnianymi zagrodami. Jedynym śladem "współczesności" jest słup telefoniczny lub elektryczny widoczny po lewej stronie obrazu. W końcu zaułka za budynkami widać wznoszące się pasmo gór. Może być to pejzaż wiosenny lub z wczesnej jesieni - drzewa są jeszcze (lub już) gołe, a na ziemi widać nieliczne kępki trawy.