Marian Michalik był samoukiem, należał do Związku Polskich Artystów Plastyków, wystawiał w Częstochowie i Katowicach, a także poza Polską. Jego malarstwo, wyrosłe w oparciu o tak zwany hipperrealizm lat siedemdziesiatych (amerykańscy artyści tacy jak, Robert Bechtle, Chuck Close, Richard McLean, Malcplm Morley, wykonywali zadziwiająco realistyczne kompozycje malarskie lub rysunkowe posługując się fotografią jako szkicem) zaliczane jest dziś do nurtu tzw. realizmu magicznego, podobnie jak twórczość Rafała Olbińskiego i fotografika Ryszarda Horowitza.
Pastel, papier
56 x 87 w świetle passe-partout
Sygnowany l. d. białym pastelem: M. Michalik - 90
Marian Michalik był samoukiem, należał do Związku Polskich Artystów Plastyków, wystawiał w Częstochowie i Katowicach, a także poza Polską. Jego malarstwo, wyrosłe w oparciu o tak zwany hipperrealizm lat siedemdziesiatych (amerykańscy artyści tacy jak, Robert Bechtle, Chuck Close, Richard McLean, Malcplm Morley, wykonywali zadziwiająco realistyczne kompozycje malarskie lub rysunkowe posługując się fotografią jako szkicem) zaliczane jest dziś do nurtu tzw. realizmu magicznego, podobnie jak twórczość Rafała Olbińskiego i fotografika Ryszarda Horowitza.