Studiował malarstwo w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Stanisława Lentza i Tadeusza Pruszkowskiego. Naukę kontynuował w Wiedniu i Paryżu. W ciągu życia odbył wiele podróży, w tym także do Anglii i USA. Jeszcze tylko na krótko powrócił do Polski, lecz dwa lata później wyemigrował już na stałe.
Najsilniej związany w francuskim środowiskiem artystycznym, stąd wpływ na jego malarstwo miał nurt école de Paris. Uczestnik pleneru w Pont-Aven, gdzie zaangażował się w działalność paryskiej Grupy Artystów Polskich.
We wczesnych pracach dość tradycyjny, w późniejszym okresie nawiązywał do współczesnego malarstwa francuskiego. Malował nastrojowe, liryczne sceny rodzajowe, akty, kwiaty, kameralne kompozycje we wnętrzu, oraz szkicowo traktowane studia kobiet i dzieci.
olej, płótno, 61 x 51 cm
sygn. p.d.: "kanelba"
* droit de suite
Studiował malarstwo w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Stanisława Lentza i Tadeusza Pruszkowskiego. Naukę kontynuował w Wiedniu i Paryżu. W ciągu życia odbył wiele podróży, w tym także do Anglii i USA. Jeszcze tylko na krótko powrócił do Polski, lecz dwa lata później wyemigrował już na stałe.
Najsilniej związany w francuskim środowiskiem artystycznym, stąd wpływ na jego malarstwo miał nurt école de Paris. Uczestnik pleneru w Pont-Aven, gdzie zaangażował się w działalność paryskiej Grupy Artystów Polskich.
We wczesnych pracach dość tradycyjny, w późniejszym okresie nawiązywał do współczesnego malarstwa francuskiego. Malował nastrojowe, liryczne sceny rodzajowe, akty, kwiaty, kameralne kompozycje we wnętrzu, oraz szkicowo traktowane studia kobiet i dzieci.