Obraz wystawiany i opisany:
- Norman Leto. Idź i patrz, Muzeum Miejskie w Zabrzu, Urząd Miejski w Zabrzu, wystawa, kat. poz. 2, il. barwna, s. nlb.

Tytuł obrazu nawiązuje do filmu Elema Klimova z 1985 roku, jednego z najważniejszych obrazów kinematografii rosyjskiej. „Bezkompromisowy w swojej antywojennej wymowie, był kamieniem milowym w mówieniu o Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej w czasach topniejącego powoli komunizmu i majaczącej na horyzoncie pierestrojki. Klimov uchwycił brutalną rzeczywistość niemieckiej inwazji na Białoruś, opowiada historię Flora - czternastolatka, który opuszcza rodzinną wieś by dołączyć do partyzantów. [...] Norman Leto uchwycił na płótnie twarz bohatera filmu [...]. Stojący w lesie, bladosiny Flor to [...] obraz wojny zaklęty w oczach dziecięcego aktora. Patrzymy na chłopca, na młodego żołnierza, na decyzję artysty, którego przecież coś w tym kadrze i jego twarzy urzekło.“
cytat za: Jakub Gawkowski, Przemoc widziana z fotela tekst w katalogu wystawy Norman Leto. Idź i patrz

141
Norman LETO (ur. 1980, Bochnia)

CHŁOPIEC Z - IDŹ I PATRZ, 2009-2018 , (THE BOY FROM “COME AND SEE“)

olej, płótno
150,5 x 130 cm
sygn. na odwrocie na płótnie: l.d.: NORMAN | 2009 - 2018 | (PILOT HELP);
p.d.: THE | BOY FROM | “COME | AND | SEE“

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wystawiany i opisany:
- Norman Leto. Idź i patrz, Muzeum Miejskie w Zabrzu, Urząd Miejski w Zabrzu, wystawa, kat. poz. 2, il. barwna, s. nlb.

Tytuł obrazu nawiązuje do filmu Elema Klimova z 1985 roku, jednego z najważniejszych obrazów kinematografii rosyjskiej. „Bezkompromisowy w swojej antywojennej wymowie, był kamieniem milowym w mówieniu o Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej w czasach topniejącego powoli komunizmu i majaczącej na horyzoncie pierestrojki. Klimov uchwycił brutalną rzeczywistość niemieckiej inwazji na Białoruś, opowiada historię Flora - czternastolatka, który opuszcza rodzinną wieś by dołączyć do partyzantów. [...] Norman Leto uchwycił na płótnie twarz bohatera filmu [...]. Stojący w lesie, bladosiny Flor to [...] obraz wojny zaklęty w oczach dziecięcego aktora. Patrzymy na chłopca, na młodego żołnierza, na decyzję artysty, którego przecież coś w tym kadrze i jego twarzy urzekło.“
cytat za: Jakub Gawkowski, Przemoc widziana z fotela tekst w katalogu wystawy Norman Leto. Idź i patrz