Eugeniusz Zak to nazwisko, które wywarło istotny wpływ na obraz polskiej sztuki dwudziestolecia międzywojennego. Jego twórczość kształtowała się i dojrzewała w orbicie tradycji i współczesności sztuki francuskiej. Przyjechał do Paryża w gorącym dla historii sztuki momencie kształtowania się nowych tendencji. Narodziny kubizmu, fowizmu i surrealizmu - wszystko to działo się na jego oczach i pobudzało wyobraźnię. Został nazwany "najbardziej paryskim z Polaków" i obok Kislinga i Makowskiego stał się ulubieńcem kolekcjonerów i historyków sztuki.
Swoje obrazy tworzył w pewnej zamkniętej formie, którą wypełniał pełną niuansów kolorystyką, lirycznym nastrojem i melancholią. Sam stworzył styl, który emanuje nastrojem, klimatem i nostalgią.

38
Eugeniusz ZAK (1884 Mogilno -1926 Paryż)

Chłopiec w spiczastym kapeluszu, 1925

olej, płótno; 81,3 x 64,8 cm
sygn. l.d. Eug. Zak

Do 1992 roku obraz znajdował się w kolekcji prominentnej żydowskiej rodziny Goldschmidt w Nowym Jorku. Po sprzedaży obrazu w 1992 roku w Domu Aukcyjnym Sotheby`s obraz nieprzerwanie do dnia dzisiejszego znajdował się w prywatnej kolekcji.


Estymacja: 700000 - 900000 PLN

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Eugeniusz Zak to nazwisko, które wywarło istotny wpływ na obraz polskiej sztuki dwudziestolecia międzywojennego. Jego twórczość kształtowała się i dojrzewała w orbicie tradycji i współczesności sztuki francuskiej. Przyjechał do Paryża w gorącym dla historii sztuki momencie kształtowania się nowych tendencji. Narodziny kubizmu, fowizmu i surrealizmu - wszystko to działo się na jego oczach i pobudzało wyobraźnię. Został nazwany "najbardziej paryskim z Polaków" i obok Kislinga i Makowskiego stał się ulubieńcem kolekcjonerów i historyków sztuki.
Swoje obrazy tworzył w pewnej zamkniętej formie, którą wypełniał pełną niuansów kolorystyką, lirycznym nastrojem i melancholią. Sam stworzył styl, który emanuje nastrojem, klimatem i nostalgią.