Praca przedstawia naklejkę na chleb opisującą skład produktu. W 1996 roku po rozmowie z Andrzejem Partumem czekałam na odpowiedni wypiek z ciekawą zawartością. Z tego cyklu powstało parę prac zwracających uwagę na ciekawy skład produktu. Mariola Przyjemska


Artystka sztuk wizualnych. Urodzona w 1963 roku w Warszawie. W latach 1983-88 studiowała na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa. Dyplom obroniła w pracowni prof. Tadeusza Dominika, aneks otrzymała w pracowni prof. Ryszarda Winiarskiego. W 1992 roku została stypendystką Carla Catellani w Modenie, w 1996 w ramach stypendium Arts Links wyjechała do Nowego Jorku. W początkowym okresie swej twórczości artystka skupiała sie głównie na malarstwie, w późniejszym czasie jej głównym medium stała fotografia. Należy do grona tych artystów lat 90., którzy kształtowali obraz sztuki polskiej okresu transformacji. W pierwszej połowie dekady zaczęła podejmować w swoich pracach temat modeli współczesnej konsumpcji. Obiektem zainteresowań Przyjemskiej są często rzeczy przyziemne takie jak metka przy ubraniu czy podkładka pod szklankę. Wnikliwa analiza fotograficzna artystki pozwala dostrzec w przedmiotach całkiem nowe wartości i znaczenia.

74
Mariola PRZYJEMSKA (ur. 1963)

Chleb Karola, 2013

fotografia barwna, 21x29,7 cm


Estymacja: 900 - 1100 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca przedstawia naklejkę na chleb opisującą skład produktu. W 1996 roku po rozmowie z Andrzejem Partumem czekałam na odpowiedni wypiek z ciekawą zawartością. Z tego cyklu powstało parę prac zwracających uwagę na ciekawy skład produktu. Mariola Przyjemska


Artystka sztuk wizualnych. Urodzona w 1963 roku w Warszawie. W latach 1983-88 studiowała na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa. Dyplom obroniła w pracowni prof. Tadeusza Dominika, aneks otrzymała w pracowni prof. Ryszarda Winiarskiego. W 1992 roku została stypendystką Carla Catellani w Modenie, w 1996 w ramach stypendium Arts Links wyjechała do Nowego Jorku. W początkowym okresie swej twórczości artystka skupiała sie głównie na malarstwie, w późniejszym czasie jej głównym medium stała fotografia. Należy do grona tych artystów lat 90., którzy kształtowali obraz sztuki polskiej okresu transformacji. W pierwszej połowie dekady zaczęła podejmować w swoich pracach temat modeli współczesnej konsumpcji. Obiektem zainteresowań Przyjemskiej są często rzeczy przyziemne takie jak metka przy ubraniu czy podkładka pod szklankę. Wnikliwa analiza fotograficzna artystki pozwala dostrzec w przedmiotach całkiem nowe wartości i znaczenia.