Historia modelu
Chevrolet Deluxe był produkowany w latach 1949 - 1952. Do napędu służyła jednostka R6 o pojemności 3,5l i mocy 90 KM, a napęd był przenoszony przez 3-biegową ręczną lub 2-biegową skrzynię automatyczną. W 1949 Chevrolet postanowił odświeżyć całą gamę swoich samochodów rezygnując z przedwojennych wzorców na rzecz nowego, modernistycznego na ówczesne czasy, designu. Podstawowymi założeniami przy jego opracowywaniu była zaokrąglona, nowoczesna sylwetka, elegancka smukła linia, która ciągnęła się od przednich błotników, aż po przetłoczenia za tylnymi drzwiami. Drugą istotną zmianą była dwuczęściowa przednia szyba.
Historia egzemplarza
Chevrolet Deluxe sedan z 1952 roku prezentowany przez Ardor Auctions jest autem z europejskiej montowni General Motors znajdującej się w Antwerpii. Jest to prawdziwy Garage-find. Przez prawie 30 lat stał on w jednym z warszawskich garaży, przy ul. Mokotowskiej. Był to pojazd służący w najwyższych kręgach władzy PRL - najpierw w strukturach BOR-u, a później w KC PZPR. Na liczniku widnieje przebieg ponad 33 tys. km, należy przypuszczać, że chodzi tu o 233 tys. km. Obecnie Chevrolet jest zakonserwowany w stanie dobrym, jednak niezgodnym z jego pierwotną konfiguracją. Stracił on bowiem swój szary kolor na rzecz beżowego, który znalazł się również na zderzakach. Silnik dysponuje gaźnikiem od samochodu FSO Warszawa, oryginalny gaźnik jest dołączony do samochodu. To do nowego właściciela będzie należał wybór pełnego remontu mechanicznego, blacharskiego i powrotu do pierwotnego stanu, lub zachowanie Chevroleta w obecnym stanie, świadczącym o jego historii.
Odnaleziony po wielu latach w warszawskim garażu
Oryginalne zamówienie rządowe z PRL
Pomnik historii wczesnej Polski Ludowej
Dom Aukcyjny Ardor Auctions z dumą prezentuje Chevroleta zamówionego w 1952 roku przez polski rząd. Samochód ten został odnaleziony po prawie 30 latach postoju w garażu na ulicy Mokotowskiej, w centrum Warszawy.
Historia modelu
Chevrolet Deluxe był produkowany w latach 1949 - 1952. Do napędu służyła jednostka R6 o pojemności 3,5l i mocy 90 KM, a napęd był przenoszony przez 3-biegową ręczną lub 2-biegową skrzynię automatyczną. W 1949 Chevrolet postanowił odświeżyć całą gamę swoich samochodów rezygnując z przedwojennych wzorców na rzecz nowego, modernistycznego na ówczesne czasy, designu. Podstawowymi założeniami przy jego opracowywaniu była zaokrąglona, nowoczesna sylwetka, elegancka smukła linia, która ciągnęła się od przednich błotników, aż po przetłoczenia za tylnymi drzwiami. Drugą istotną zmianą była dwuczęściowa przednia szyba.
Historia egzemplarza
Chevrolet Deluxe sedan z 1952 roku prezentowany przez Ardor Auctions jest autem z europejskiej montowni General Motors znajdującej się w Antwerpii. Jest to prawdziwy Garage-find. Przez prawie 30 lat stał on w jednym z warszawskich garaży, przy ul. Mokotowskiej. Był to pojazd służący w najwyższych kręgach władzy PRL - najpierw w strukturach BOR-u, a później w KC PZPR. Na liczniku widnieje przebieg ponad 33 tys. km, należy przypuszczać, że chodzi tu o 233 tys. km. Obecnie Chevrolet jest zakonserwowany w stanie dobrym, jednak niezgodnym z jego pierwotną konfiguracją. Stracił on bowiem swój szary kolor na rzecz beżowego, który znalazł się również na zderzakach. Silnik dysponuje gaźnikiem od samochodu FSO Warszawa, oryginalny gaźnik jest dołączony do samochodu. To do nowego właściciela będzie należał wybór pełnego remontu mechanicznego, blacharskiego i powrotu do pierwotnego stanu, lub zachowanie Chevroleta w obecnym stanie, świadczącym o jego historii.