Bolesław Biegas, początkowo samouk, w 1896 r. zaczął studia w ASP w Krakowie u Dauna i Laszczki. Tworzył naturalistyczne i symboliczne kompozycje, rzeźby portretowe o tematyce religijnej i rodzajowej, a także malarstwo z wyczuwalnym wpływem symbolizmu, zwłaszcza twórczości Gustave`a Moreau i Arnolda Böcklina. Oprócz malarstwa i rzeźby zajmował się także twórczością literacką. Prace Biegasa można oglądać m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.
Brąz patynowany na czarno,
wys. 54, szer. 64 cm
Na podstawie sygn.: B. Biegas Paris 1904 i pieczęć odlewnika: T. ROSS z datą 2009 i nr II/IV
Bolesław Biegas, początkowo samouk, w 1896 r. zaczął studia w ASP w Krakowie u Dauna i Laszczki. Tworzył naturalistyczne i symboliczne kompozycje, rzeźby portretowe o tematyce religijnej i rodzajowej, a także malarstwo z wyczuwalnym wpływem symbolizmu, zwłaszcza twórczości Gustave`a Moreau i Arnolda Böcklina. Oprócz malarstwa i rzeźby zajmował się także twórczością literacką. Prace Biegasa można oglądać m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Krakowie i Poznaniu.