Proweniencja:
Obraz w 2008 roku zakupiony do znakomitej Kolekcji Godurowskiej, należącej do Małgorzaty i Piotra Giermaziaków, w której znajdują się dzieła najlepszych polskich artystów, od XIX wieku aż po klasyków sztuki współczesnej.

Prezentowany rysunek pochodzi z wczesnego okresu twórczości Wojciecha Gersona, który już w czasie swoich warszawskich studiów w towarzystwie profesorów i kolegów, wyruszał w „wędrówki piechotne po kraju“ celem „zbierania widoków, typów i ubiorów ludowych“.
W ten sposób, także i później, zwiedzał okolice Krakowa, Ojcowa, Kielc, Sandomierza, Lublina, Mazowsze, Pojezierze Suwalskie czy Litwę. Zestawiając ze sobą powstałe wówczas rysunki, można z dużą dokładnością ustalić marszrutę, szlak przemierzony przez artystę.
Na aukcji marcowej w 2011 roku prezentowaliśmy np. Widok Miechowa, rysunek o parę dni późniejszy, datowany 28 sierpnia 1853 r.

Bibliografia:
– Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 20, il.

01
Wojciech GERSON (1831-1901)

CHATA W OLSZTYNIE KOŁO CZĘSTOCHOWY, 21 lipca 1853

kredka, papier
28,5 x 44,3 cm, (w św. passe-partout: 24,5 x 41,3 cm)
sygn. p.d.: W. G. Olsztyn dnia 21 Lipca
na odwrocie nalepki domów aukcyjnych

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
Obraz w 2008 roku zakupiony do znakomitej Kolekcji Godurowskiej, należącej do Małgorzaty i Piotra Giermaziaków, w której znajdują się dzieła najlepszych polskich artystów, od XIX wieku aż po klasyków sztuki współczesnej.

Prezentowany rysunek pochodzi z wczesnego okresu twórczości Wojciecha Gersona, który już w czasie swoich warszawskich studiów w towarzystwie profesorów i kolegów, wyruszał w „wędrówki piechotne po kraju“ celem „zbierania widoków, typów i ubiorów ludowych“.
W ten sposób, także i później, zwiedzał okolice Krakowa, Ojcowa, Kielc, Sandomierza, Lublina, Mazowsze, Pojezierze Suwalskie czy Litwę. Zestawiając ze sobą powstałe wówczas rysunki, można z dużą dokładnością ustalić marszrutę, szlak przemierzony przez artystę.
Na aukcji marcowej w 2011 roku prezentowaliśmy np. Widok Miechowa, rysunek o parę dni późniejszy, datowany 28 sierpnia 1853 r.

Bibliografia:
– Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 20, il.