PROWENIENCJA:
Baroness Alix de Rothschild, Paryż, nr. 676. Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ Art Moderne, Paryż, Millon & Associes, 27 marca 2013 r., Partia 77. Nabyta z powyższej sprzedaży przez obecnego właściciela.
Urodzony w religijnej rodzinie z Polski, Kirszenbaum wyjechał do Niemiec w 1920 roku i studiował w szkole Bauhaus pod kierunkiem Paula Klee i Wassily'ego Kandinsky'ego. W Berlinie pracował jako ilustrator dla kilku gazet, aż w 1933 roku przeniósł się do Paryża, aby poświęcić się wyłącznie swojej sztuce. Obrazy Kirszenbauma były głęboko inspirowane scenami biblijnymi i społecznością żydowską. Jednym z jego wybitnych kolekcjonerów był Baronne Alix de Rothschild. Rybak / Skrzypek, datowany na 1939 rok, jest jednym z nielicznych obrazów, które ocalały po zniszczeniu jego dzieł podczas okupacji.
PROWENIENCJA:
Baroness Alix de Rothschild, Paryż, nr. 676. Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ Art Moderne, Paryż, Millon & Associes, 27 marca 2013 r., Partia 77. Nabyta z powyższej sprzedaży przez obecnego właściciela.
Urodzony w religijnej rodzinie z Polski, Kirszenbaum wyjechał do Niemiec w 1920 roku i studiował w szkole Bauhaus pod kierunkiem Paula Klee i Wassily'ego Kandinsky'ego. W Berlinie pracował jako ilustrator dla kilku gazet, aż w 1933 roku przeniósł się do Paryża, aby poświęcić się wyłącznie swojej sztuce. Obrazy Kirszenbauma były głęboko inspirowane scenami biblijnymi i społecznością żydowską. Jednym z jego wybitnych kolekcjonerów był Baronne Alix de Rothschild. Rybak / Skrzypek, datowany na 1939 rok, jest jednym z nielicznych obrazów, które ocalały po zniszczeniu jego dzieł podczas okupacji.