Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Zestawienie czerni i bieli jest jednym ze znaków rozpoznawczych dzieł Ryszard Winiarskiego. Charakterystyczne układy kwadratów, o kolejności których decydował rzut kostką do gry i niezwykle inspirujące połączenie logiki i przypadku ze sztuką, nadal wyróżniają się w kanonie sztuki współczesnej. Oferowane, okazałe płótno jest kwintesencją stylu artysty. Jednocześnie powstało w znaczącym okresie artystycznej biografii malarza.
Wpływ malarstwa tzw. nowego ekspresjonizmu oraz innych tendencji w sztuce, przyczynił się do zmian w koncepcji artystycznej Ryszarda Winiarskiego. Istotną rolę w tworzeniu obiektów zaczęła odgrywać intuicja. Dodanie do ściśle pragmatycznego, matematycznego procesu działania, ładunku emocjonalnego, nadało nową jakość dziełom artysty.
W katalogu jego prac, oprócz kwadratów, zaczęły pojawiać się także inne struktury, nawiązujące przykładowo do reguły góry lodowej (projekt w mieście Groningen czy w Chełmie). W latach 80. powstał m. in. „Czarny kwadrat, czyli fruwająca geometria” - instalacja, na którą składały się pocięte kwadraty, połączone w nową strukturę. W 1984 roku odbyła się wystawa indywidualna „Geometria w stanie napięcia” w Galerii „RR” w Warszawie. Ryszard Winiarski uczestniczył również w wystawach zbiorowych w Galerii „Zapiecek” i Muzeum Narodowym w Warszawie.
akryl, płótno; 100 x 100 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: chance in game for one winiarski ’84
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Zestawienie czerni i bieli jest jednym ze znaków rozpoznawczych dzieł Ryszard Winiarskiego. Charakterystyczne układy kwadratów, o kolejności których decydował rzut kostką do gry i niezwykle inspirujące połączenie logiki i przypadku ze sztuką, nadal wyróżniają się w kanonie sztuki współczesnej. Oferowane, okazałe płótno jest kwintesencją stylu artysty. Jednocześnie powstało w znaczącym okresie artystycznej biografii malarza.
Wpływ malarstwa tzw. nowego ekspresjonizmu oraz innych tendencji w sztuce, przyczynił się do zmian w koncepcji artystycznej Ryszarda Winiarskiego. Istotną rolę w tworzeniu obiektów zaczęła odgrywać intuicja. Dodanie do ściśle pragmatycznego, matematycznego procesu działania, ładunku emocjonalnego, nadało nową jakość dziełom artysty.
W katalogu jego prac, oprócz kwadratów, zaczęły pojawiać się także inne struktury, nawiązujące przykładowo do reguły góry lodowej (projekt w mieście Groningen czy w Chełmie). W latach 80. powstał m. in. „Czarny kwadrat, czyli fruwająca geometria” - instalacja, na którą składały się pocięte kwadraty, połączone w nową strukturę. W 1984 roku odbyła się wystawa indywidualna „Geometria w stanie napięcia” w Galerii „RR” w Warszawie. Ryszard Winiarski uczestniczył również w wystawach zbiorowych w Galerii „Zapiecek” i Muzeum Narodowym w Warszawie.