Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska
Nowosielski wielokrotnie powracał do motywu architektury sakralnej, czego przykładem są choćby liczne projekty polichromii. Prezentowany budynek cerkwi nawiązuje do niezwykle silnie zakorzenionej w artyście tradycji prawosławnej (przykładowo w 1942 roku przebywał w Ławrze św. Jana Chrzciciela pod Lwowem, w której pobyt stał się jednym z przełomowych w życiu młodego twórcy).
ołówek, papier; 12,5 x 7,7 cm w św. p-p.;
sygn. na odwrocie: J. N.
Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska
Nowosielski wielokrotnie powracał do motywu architektury sakralnej, czego przykładem są choćby liczne projekty polichromii. Prezentowany budynek cerkwi nawiązuje do niezwykle silnie zakorzenionej w artyście tradycji prawosławnej (przykładowo w 1942 roku przebywał w Ławrze św. Jana Chrzciciela pod Lwowem, w której pobyt stał się jednym z przełomowych w życiu młodego twórcy).