W prezentowanej pracy artysta zastosował preferowaną przez siebie formę kwadratu, tworząc dla kompozycji ramę o zwielokrotnionym profilu. W centrum umieścił jednak koło, z którego wyprowadził barwne „promienie”. Znamienna dla artysty gra z przestrzenią, światłem i barwą nie kończy się jednak na eksperymencie optycznym. Czarne „słońce” Dyrzyńskiego przenosi bowiem widza w sferę symboliczną.
Karolina Prymlewicz
akryl/płyta, listwy, papier, bambus, 80 x 80 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: JACEK DYRZYŃSKI | Z SERII: INTERFERENCJE - CENTRUM | 2019 r. | akryl/płyta, listwy, papier, bambus | 80 x 80 cm | wskazówka montażowa
W prezentowanej pracy artysta zastosował preferowaną przez siebie formę kwadratu, tworząc dla kompozycji ramę o zwielokrotnionym profilu. W centrum umieścił jednak koło, z którego wyprowadził barwne „promienie”. Znamienna dla artysty gra z przestrzenią, światłem i barwą nie kończy się jednak na eksperymencie optycznym. Czarne „słońce” Dyrzyńskiego przenosi bowiem widza w sferę symboliczną.
Karolina Prymlewicz