Wystawiany Galerie Simone van Dormael, Bruksela, Belgia
Reprodukowany Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków - Nowe obrazy, Galeria Fibak, Warszawa 2007, str.77
Ukończył krakowską ASP, gdzie studiował malarstwo pod kierunkiem Władysława Jarockiego, Jerzego Fedkowicza i Zbigniewa Pronaszki. Równolegle studiował historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swe obrazy prezentował na słynnej wystawie "Arsenału" w roku 1955. Na stałe związał się z Galerią "Krzywe Koło", gdzie w 1957 roku wystawił obrazy utrwalające moment dojścia artysty do malarstwa niefiguratywnego. Szczególna wrażliwość na jakości barwne pozwala włączyć jego twórczość w nurt malarstwa kolorystycznego. W latach 70. artysta zaczął dokonywać w swych obrazach podziału przestrzeni na barwne pola, kontrastując je i dopełniając okruchami czystej barwy. Jego malarstwo, pozornie dalekie od treści literackich, filozoficznych czy religijnych, w latach 80. zaczęło wkraczać w obszar metafizyki.
Prezentowany obraz to dzieło wybitne, które stanowi istotę malarstwa Gierowskiego polegającą na objawieniu się formy przez światło i barwę. Wrażliwość, czysta malarska emocja i swoisty język abstrakcji to zalety tego płótna, przez które możemy wkroczyć w obszar absolutnej wolności. Eksperymenty w zakresie koloru i emocji obrazu i związane z tym osiągnięcia twórcze czynią z Gierowskiego artystę niezwykle ważnego i cenionego w historii nowoczesnego malarstwa polskiego.
olej, płótno
110 x 110 cm
sygn. na odwrocie S.Gierowski/ Ob. CCCLXXXIII/ Warszawa 1977
Wystawiany Galerie Simone van Dormael, Bruksela, Belgia
Reprodukowany Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków - Nowe obrazy, Galeria Fibak, Warszawa 2007, str.77
Ukończył krakowską ASP, gdzie studiował malarstwo pod kierunkiem Władysława Jarockiego, Jerzego Fedkowicza i Zbigniewa Pronaszki. Równolegle studiował historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swe obrazy prezentował na słynnej wystawie "Arsenału" w roku 1955. Na stałe związał się z Galerią "Krzywe Koło", gdzie w 1957 roku wystawił obrazy utrwalające moment dojścia artysty do malarstwa niefiguratywnego. Szczególna wrażliwość na jakości barwne pozwala włączyć jego twórczość w nurt malarstwa kolorystycznego. W latach 70. artysta zaczął dokonywać w swych obrazach podziału przestrzeni na barwne pola, kontrastując je i dopełniając okruchami czystej barwy. Jego malarstwo, pozornie dalekie od treści literackich, filozoficznych czy religijnych, w latach 80. zaczęło wkraczać w obszar metafizyki.
Prezentowany obraz to dzieło wybitne, które stanowi istotę malarstwa Gierowskiego polegającą na objawieniu się formy przez światło i barwę. Wrażliwość, czysta malarska emocja i swoisty język abstrakcji to zalety tego płótna, przez które możemy wkroczyć w obszar absolutnej wolności. Eksperymenty w zakresie koloru i emocji obrazu i związane z tym osiągnięcia twórcze czynią z Gierowskiego artystę niezwykle ważnego i cenionego w historii nowoczesnego malarstwa polskiego.