Absolwentka ASP w Krakowie Wydział Malarstwa. Wyróżnienie z malarstwa przyznane przez Radę Wydziału Malarstwa w 2010, 2011, 2012, 2013r. Wyróżnienie z rysunku przyznane przez Radę Wydziału Malarstwa w 2010r. 21 miejsce w Kompasie Młodej Sztuki 2012r. Uczestniczka wielu wystaw na terenie całego kraju między innymi: Warszawa, Kraków, Sopot, Radom, Zakopane, Wrocław, Łódź.

Komentarz autorski:
Tematyką malarską artystki są w przeważającej części miasta. Nie są to miasta, które zna ani w których była. Malarka ucieka w przestrzeń internetu, gdzie poszukuje zdjęć i filmów, które przetwarza - "od-czuwa" w swojej wyobraźni. Malowane prace są zazwyczaj przez autorkę interpretowane i przekształcane tak, że stają się obrazem autonomicznym, pozbawionym widocznego związku z fotograficznym pierwowzorem. Widz może się jedynie domyślać ich pochodzenia. Sama malarka ucieka poprzez swoje obrazy w inny anonimowy świat, zgoła odmienny od tego, w którym mieszka i w którym tworzy. Często na obrazach pojawiają się inne elementy zwierząt bądź ludzi poszukujących swojego miejsca w przestrzeni. W swoich pracach skupia się na problemie światła, budowy formy i proporcji.

21
Klaudia ŚWIĄTCZAK-PJANKA (ur. 1988, Sieradz)

Carpe diem, 2015

olej na płótnie, 80x125cm,
sygnowany p.d.: Świątczak-Pjanka

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwentka ASP w Krakowie Wydział Malarstwa. Wyróżnienie z malarstwa przyznane przez Radę Wydziału Malarstwa w 2010, 2011, 2012, 2013r. Wyróżnienie z rysunku przyznane przez Radę Wydziału Malarstwa w 2010r. 21 miejsce w Kompasie Młodej Sztuki 2012r. Uczestniczka wielu wystaw na terenie całego kraju między innymi: Warszawa, Kraków, Sopot, Radom, Zakopane, Wrocław, Łódź.

Komentarz autorski:
Tematyką malarską artystki są w przeważającej części miasta. Nie są to miasta, które zna ani w których była. Malarka ucieka w przestrzeń internetu, gdzie poszukuje zdjęć i filmów, które przetwarza - "od-czuwa" w swojej wyobraźni. Malowane prace są zazwyczaj przez autorkę interpretowane i przekształcane tak, że stają się obrazem autonomicznym, pozbawionym widocznego związku z fotograficznym pierwowzorem. Widz może się jedynie domyślać ich pochodzenia. Sama malarka ucieka poprzez swoje obrazy w inny anonimowy świat, zgoła odmienny od tego, w którym mieszka i w którym tworzy. Często na obrazach pojawiają się inne elementy zwierząt bądź ludzi poszukujących swojego miejsca w przestrzeni. W swoich pracach skupia się na problemie światła, budowy formy i proporcji.