Figura nagiego wojownika, pochylonego do przodu w gotowości zadania ciosu. Podstawa prostokątna, na plincie z czarnego marmuru. Na wierzchu podstawy sygnatura odlewni: „Akt.-Ges. „H. Gladenbeck” Berlin”.

Redukcja marmurowej rzeźby antycznej przypisywanej hellenistycznemu artyście Agasiasowi z Efezu, znalezionej w 1611 we Włoszech i nabytej oraz przechowywanej przez kardynała Borghese w jego pałacu w Rzymie (stąd jego nazwa „Gladiator [lub Szermierz] Borghese”). Zakupiony w 1807 przez Napoleona - znalazł się ostatecznie w zbiorach Luwru w Paryżu. Oryginalna rzeźba zachowała się bez rąk; rekonstrukcje zakładają, że wojownik trzymał w prawej ręce miecz, a w lewej osłaniającą go tarczę.

220
Carl Gustav Hermann GLADENBECK (1827-1918) (odlewnia czynna 1851-1926)

Gladiator Borghese
AGASIAS z EFEZU - według
brąz, marmur; wys. 50,5 cm; podstawa: 37,7 x 23,5 cm.
Niemcy, Berlin, 1. ćw. XX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Figura nagiego wojownika, pochylonego do przodu w gotowości zadania ciosu. Podstawa prostokątna, na plincie z czarnego marmuru. Na wierzchu podstawy sygnatura odlewni: „Akt.-Ges. „H. Gladenbeck” Berlin”.

Redukcja marmurowej rzeźby antycznej przypisywanej hellenistycznemu artyście Agasiasowi z Efezu, znalezionej w 1611 we Włoszech i nabytej oraz przechowywanej przez kardynała Borghese w jego pałacu w Rzymie (stąd jego nazwa „Gladiator [lub Szermierz] Borghese”). Zakupiony w 1807 przez Napoleona - znalazł się ostatecznie w zbiorach Luwru w Paryżu. Oryginalna rzeźba zachowała się bez rąk; rekonstrukcje zakładają, że wojownik trzymał w prawej ręce miecz, a w lewej osłaniającą go tarczę.