Naśladownictwo obrazu Henry`ego Singletona (1766 - 1839) z 1797 r., wielokrotnie kopiowanego. Waldemar Łysiak w Malarstwie biało-czerwonym (t. I, Warszawa 2012, s. 133 - 136) reprodukuje i omawia jedną z takich kopii, przypisywaną Feliksowi Bąkiewiczowi i namalowaną być może w 1855 roku. Przypomina ponadto, że wileński klasycysta Jan Damel również kopiował kompozycję Singletona. Wg obrazu Anglika wykonał grafikę w technice mezzotinty James Daniell; była ona popularna w Europie, jest także w zbiorach polskich - i mogła stać się podstawą kolejnych naśladownictw.
olej na płótnie dublowanym, 68 x 54 cm.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiNaśladownictwo obrazu Henry`ego Singletona (1766 - 1839) z 1797 r., wielokrotnie kopiowanego. Waldemar Łysiak w Malarstwie biało-czerwonym (t. I, Warszawa 2012, s. 133 - 136) reprodukuje i omawia jedną z takich kopii, przypisywaną Feliksowi Bąkiewiczowi i namalowaną być może w 1855 roku. Przypomina ponadto, że wileński klasycysta Jan Damel również kopiował kompozycję Singletona. Wg obrazu Anglika wykonał grafikę w technice mezzotinty James Daniell; była ona popularna w Europie, jest także w zbiorach polskich - i mogła stać się podstawą kolejnych naśladownictw.