Mariusz Dydo (ur. 1979), jest absolwentem Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie – w pracowni prof. Jerzego Nowakowskiego. Na przełomie lat 90'/00' współdziałał z Autorską Grupą Artystyczną Jacka Kucaby „Ruchome Święto". Ma na swoim koncie liczne realizacje dekoracji snycerskich i rzeźbiarskich do wnętrz sakralnych (m. in. bazyliki Św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie czy kaplicy Św. Krzyża w Hlinik nad Hronom na Słowacji), projekty artystyczne na zlecenie Muzeum Trasy Turystycznej Kopalni Soli w Wieliczce, Muzeum Miasta Kraków, Fundacji Pomnik Ofiar Katynia oraz realizacje sepulkralne w Krakowie i Warszawie.

Prace Mariusza Dydo znajdują się m.in. w przestrzeniach publicznych Muzeum Kopalni Soli w Wieliczce, parku im. Ronalda Reagana w Gdańsku czy Muzeum Historycznym Krakowa, zbiorach Muzeum narodowego w Krakowie oraz zbiorach i kolekcjach prywatnych w Polsce, Izraelu, Luksemburgu, Niemczech, we Włoszech, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Praca Captain America nawiązuje do fikcyjnej postaci ze znanej serii komiksów wydawanych przez Marvel Comics, oraz różnych adaptacji, bazujących na komiksowych publikacjach. Capitan America zadebiutował w komiksie Captain America Comics #1 z 1941 roku. W założeniu miał być uosobieniem patriotyzmu i potęgi militarnej USA. Postać z początku była wykorzystywana do celów propagandowych (na okładce komiksu, w którym zadebiutował, uderza pięścią w twarz Adolfa Hitlera).

05
Mariusz DYDO (ur. 1979)

Capitan America z cyklu Fantomy, 2015

ceramika, 100 cm x 40 cm x 29 cm, 2015, sygnowany

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Mariusz Dydo (ur. 1979), jest absolwentem Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie – w pracowni prof. Jerzego Nowakowskiego. Na przełomie lat 90'/00' współdziałał z Autorską Grupą Artystyczną Jacka Kucaby „Ruchome Święto". Ma na swoim koncie liczne realizacje dekoracji snycerskich i rzeźbiarskich do wnętrz sakralnych (m. in. bazyliki Św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie czy kaplicy Św. Krzyża w Hlinik nad Hronom na Słowacji), projekty artystyczne na zlecenie Muzeum Trasy Turystycznej Kopalni Soli w Wieliczce, Muzeum Miasta Kraków, Fundacji Pomnik Ofiar Katynia oraz realizacje sepulkralne w Krakowie i Warszawie.

Prace Mariusza Dydo znajdują się m.in. w przestrzeniach publicznych Muzeum Kopalni Soli w Wieliczce, parku im. Ronalda Reagana w Gdańsku czy Muzeum Historycznym Krakowa, zbiorach Muzeum narodowego w Krakowie oraz zbiorach i kolekcjach prywatnych w Polsce, Izraelu, Luksemburgu, Niemczech, we Włoszech, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Praca Captain America nawiązuje do fikcyjnej postaci ze znanej serii komiksów wydawanych przez Marvel Comics, oraz różnych adaptacji, bazujących na komiksowych publikacjach. Capitan America zadebiutował w komiksie Captain America Comics #1 z 1941 roku. W założeniu miał być uosobieniem patriotyzmu i potęgi militarnej USA. Postać z początku była wykorzystywana do celów propagandowych (na okładce komiksu, w którym zadebiutował, uderza pięścią w twarz Adolfa Hitlera).