Plansza numer 5 z teki "Feste Ducali", przedstawiającej ceremonie i uroczystości weneckie. Prócz obrazu Canala (dziś w British Museum) istnieje niemal identyczna, wzorowana na nim kompozycja Francesco Guardiego (dziś w Luwrze). Płyta, z której wykonano odbitkę, znajduje się w weneckim Muzeum Ca`Rezzonico. Bucintoro wypływa na wody Adriatyku Adriatyckiego w celu ponowienia przez dożę, w dzień święta Wniebowstąpienia Pańskiego, ceremonii zaślubin Wenecji z morzem. Na sztychu scena z uroczystości w 1729 za panowania doży Alvise III Sebastiano Mocenigo. Statek został zniszczony w 1798 z rozkazu Napoleona, miał to być symbol ostatecznego upadku Wenecji.
Doża na tzw. złotej galerze (Bucintoro) odpływa w kierunku San Nicolo del Lido, 1763
Akwaforta;
wym.: 448 x 568 mm;
zachowane marginesy, ślad wydawniczego złożenia;
praca po konserwacji;
sygn. pł. l.d.: Antonius Canal pinnxit, p.d.: Jo. Bap. Brustolon inc. Poniżej tytuł: Serenißimus Princeps die Ascensionis Domini in aurea navi, vulgo Bucintoro, miro cujusvis navigiorum numero stipata Litus petit;
niżej nota edytorska: Apud Ludovicum Furlanetto supra Pontem vulgo dictum dei Baretteri Cum Privilegio Excellentißimi Senatus.
Plansza numer 5 z teki "Feste Ducali", przedstawiającej ceremonie i uroczystości weneckie. Prócz obrazu Canala (dziś w British Museum) istnieje niemal identyczna, wzorowana na nim kompozycja Francesco Guardiego (dziś w Luwrze). Płyta, z której wykonano odbitkę, znajduje się w weneckim Muzeum Ca`Rezzonico. Bucintoro wypływa na wody Adriatyku Adriatyckiego w celu ponowienia przez dożę, w dzień święta Wniebowstąpienia Pańskiego, ceremonii zaślubin Wenecji z morzem. Na sztychu scena z uroczystości w 1729 za panowania doży Alvise III Sebastiano Mocenigo. Statek został zniszczony w 1798 z rozkazu Napoleona, miał to być symbol ostatecznego upadku Wenecji.