"W każdym poznaniu jest tyle tylko prawdy, ile jest matematyki" głosił Immanuel Kant. Geometria nieeuklidesowa od wieków fascynowała i fascynuje nadal artystów. Interesują ich złudzenia optyczne, które są wywoływane przez "figury niemożliwe". Andrzej Ziębliński również ulega ich przyciąganiu. Na obrazie C89 widzimy tzw.: trójkąt Penrose'a złożony z figur geometrycznych w podstawowych trzech kolorach, które stopniowo ciemnieją. Autor obrazu dokonał transformacji koła barw na przestrzenną figurę niemożliwą – trójkąt. Studiował na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego i Janiny Kraupe-Świderskiej. Od lat 70. wykłada na macierzystej uczelni. Prowadzi pracownię Działań Wizualnych i kieruje Katedrą Sztuk Wizualnych na Wydziale Form Przemysłowych. Uczestnik licznych wystaw krajowych i zagranicznych. W roku 1993 wyróżniony nagrodą I stopnia, Ministra Kultury i Sztuki Rzeczypospolitej Polskiej za wybitne osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne.
Andrzej ZIĘBLIŃSKI (1946)
Studiował na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego i Janiny Kraupe-Świderskiej. Od lat 70. wykłada na macierzystej uczelni, prowadzi pracownię Działań Wizualnych na Wydziale Form Przemysłowych. Uczestnik licznych wystaw krajowych i zagranicznych. W roku 1993 wyróżniony Nagrodą I stopnia, Ministra Kultury i Sztuki Rzeczypospolitej Polskiej za wybitne osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne.
Akryl, płótno, wym. 145 x 145 cm,
sygn. na odwrocie: w ramce odręcznie: Andrzej Ziębliński, Kraków, 145 x 145 cm, Akryl, "C/89, oraz monogram wiązany AZ i podpis autorski, naklejka z BWA Kraków,
plac Szczepański 3
"W każdym poznaniu jest tyle tylko prawdy, ile jest matematyki" głosił Immanuel Kant. Geometria nieeuklidesowa od wieków fascynowała i fascynuje nadal artystów. Interesują ich złudzenia optyczne, które są wywoływane przez "figury niemożliwe". Andrzej Ziębliński również ulega ich przyciąganiu. Na obrazie C89 widzimy tzw.: trójkąt Penrose'a złożony z figur geometrycznych w podstawowych trzech kolorach, które stopniowo ciemnieją. Autor obrazu dokonał transformacji koła barw na przestrzenną figurę niemożliwą – trójkąt. Studiował na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego i Janiny Kraupe-Świderskiej. Od lat 70. wykłada na macierzystej uczelni. Prowadzi pracownię Działań Wizualnych i kieruje Katedrą Sztuk Wizualnych na Wydziale Form Przemysłowych. Uczestnik licznych wystaw krajowych i zagranicznych. W roku 1993 wyróżniony nagrodą I stopnia, Ministra Kultury i Sztuki Rzeczypospolitej Polskiej za wybitne osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne.
Andrzej ZIĘBLIŃSKI (1946)
Studiował na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Wacława Taranczewskiego i Janiny Kraupe-Świderskiej. Od lat 70. wykłada na macierzystej uczelni, prowadzi pracownię Działań Wizualnych na Wydziale Form Przemysłowych. Uczestnik licznych wystaw krajowych i zagranicznych. W roku 1993 wyróżniony Nagrodą I stopnia, Ministra Kultury i Sztuki Rzeczypospolitej Polskiej za wybitne osiągnięcia artystyczne i dydaktyczne.